Gå til innhold

Noen erfaringer med bekkenbunns bedøvelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I boken eg leser står det litt om forskjellige smerte lindringer under svangerskapet, blei litt forveten på bekkenbunns bedøvelse, aldri hørt om det før?! står heller ikke så mye om det, kunn at den settes når pressrier begynne, slik at du ikke skal kjenne så mye smerte, eller få den følelsen av at du sprikker! Setter de den på alle sykehus?? noen erfaringer?? Trur eg må høre med jordmora mi hva dette er:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er det samme som pudentalblokkade, så fikk jeg bedøvelsen når jeg skulle ha førstemann! De satte to sprøyter, en på hver side av bekkenet for å bedøve nervene. Sprøyta gjorde egentlig ganske vondt der og da, men jeg kjente absolut ingenting når sønnen min kom ut! Og jeg ble både klipt og revnet! Jeg fikk den bedøvelsen på grunn av at de måtte ta han med vakuum, men lurer på å be om den når jeg skal føde nå også..

Vet ikke om de setter den på alle sykehus. Det var bare ei av jordmødrene på avdelingen jeg var som kunne sette den, men alle gynekologer gjør det!

Skrevet

jeg fikk bedskjed av min JM, at de ikke satte pundal lenger.. bare hvis en skulle sy..

Men... jeg kommer til å høre på SUS.. for jeg ønsker også den form for bedøvelse...

er førstegangs og engentil ganske uvitende...

Skrevet

Ja, det er det samme som pudentalblokkade :) siden det er så lite opplyst og nesten ingen med erfaringer om det, så er det sikkert sjeldent de bruker denne form for bedøvelse! Litt dumt kanskje, det som eg har lest, så virker det jo som om det er en bra smertelindring for de som ønsker det :) Skal til jordmor i mårå, då skal eg høre med henne :)

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...