Gå til innhold

Kjenner det i hjertet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel et slags "surke" innlegg. Føler for å dele tankene/følelsene mine med noen. Noen som forstår meg.

Dagene går og ingen TR dukker opp. Hadde håpet at denne syklusen ikke skulle bli lengre enn forrige, som var på 54 dager. Men neida, er på dag 60 i dag. Det finnes ingen tegn på at tanta skal komme. INGEN!

Av og til kan jeg innbille meg at det skyldes en graviditet. Får kvalmetokter av og til, midt på dagen. Men tenker at om jeg skulle være gravid ville det være litt mer langvarig og oftere. Føler at magen i det siste har "struttet" litt mer enn hva den har brukt. Men selvfølgelig, det er vel bare jeg som har lagt på meg. Tar meg selv ofte i å dagdrømme om at kanskje, bare kanskje er jeg gravid, uten at jeg hadde spesielt med syptomer, at jeg har vært heldig, at jeg faktisk er gravid. Tankene går om hvordan jula skal feires, hvordan dåpen skal arrangers, hvordan det skal fortelles tell blivende besteforeldre, osv.

Det hele er bare dumt. Jeg har jo ikke kommet meg inn i første pp engang. Skulle begynne etter jeg hadde hatt tante for 2.gang etter pilleslutt. (Sambo har vært mye bortreist i sommer). Og her sitter det så mange som har prøvd i åresvis, uten hell. Så jeg vet jeg burde holde kjeft, ettersom jeg ikke vet hvordan det har vært å plages så lenge. Vet det er mange som får tanta hver mnd, og blir skuffet. Jeg ville vært glad om jeg i det minste fikk tanta hver mnd, sånn at alt med kroppen min sånnsett var i orden. Slik at man virkelig kunne prøve.

Jeg gidder ikke ta opp emnet om alle de som blir uønsket gravid, de som tar abort, om de som virkelig ikke burde ha/fortjener å ha barn.

Selvfølgelig plopper det unger utav venner i sommer. Og dette uten at de har planlagt å få barn. Urettferdig spør du meg.

Det gjorde vondt i hjertet mitt når jeg en dag så en nybragt far kose og prate med barnet sitt. Hvor glad, stolt og lykkelig han var. Jeg vil se min samboer være en glad, stolt og lykkelig pappa!!

Mange vil si at jeg har massevis av år på meg for å få barn, og trenger ikke stresse. Vel, jeg stresser. Det er så mange som plages med å få barn, som rett og slett ikke kan få barn med årenes løp.

Jeg er så redd, så redd, for at jeg ikke skal kunne få barn, mine egne barn.

Jeg har et tomrom i meg... Jeg har en plass i hjertet mitt som trengs å fylles. Jeg, JEG, vil være den som får en positiv graviditetstest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Ville bare si at innlegget ditt rørte meg veldig her jeg sitter. Fikk tårer i øynene. Er som jeg skulle skrevet det selv. Min lengste syklus var på 96 dager.. grusomt! Har prøvd siden januar. Fikk diagnosen pcos, men mistenker sterkt at det er endometriose inni bildet også. Har helt syke menssmerter osv. Jeg har vært sykemeldt siden slutten av mai. Er depperimert og utrolig sliten av å tenke på dette her. Skal høre med legen i morgen om jeg kan få en pergokur og henvisning til laparaskopi. Orker ikke å gå sånn å vente.. Jeg venter på eggløsning, venter på mensen, og når mensen kommer så er skuffelsen så stor og jeg går rett i kjelleren. Denne pp hadde jeg så sterk tro på at det hadde klaffet. Hadde masse stikkinger i magen/underlivet og utrolig ømme og spente pupper, følte meg trøtt og kvalm. Jeg kjøpte faktisk inn en t skjorte som jeg skulle overraske sambo med på vår 3 årsdag den 31.juli hvor det sto "dad to be 09" og så begynte jeg å spotte igår.. Tanta kom for fullt idag, og jeg er så utrolig lei meg. Tenker på sambo, hvor mye han ønsker seg sin egen. Det skjærer meg i hjertet å se han leke med nevøen hans på 1,5 år! Jeg vil så gjerne gi han er eget barn, men så får jeg det ikke til. Jeg har to single venninner som begge har blitt gravide med hormon prevansjon, og jeg syns det er så ufatterlig urettferdig!

Jeg ønsker deg masse lykketil videre, så håper jeg at det klaffer for deg veldig snart!

klemmer.

Skrevet

Hei 123123.

Ser du sliter litt om dagene du også. Synd å høre at du har pcos. Hadde du klare symptomer på det? Ser det er forferdelig mange her inne som har det. Blir jo selvfølgelig oppå det hele redd for at jeg skal ha noe slikt. At det virkelig skal bli vanskelig for meg å få barn. Håper jo at så snart tanta er i rute, så er sjangsene mine normalt gode.

Skjønner skuffelsen var stor når tanta dukket opp i går. Skjønner det skjærer i hjertet ditt at du ikke har klart å gi samboern et eget barn. Jeg føler selv at det er min feil at ingenting har skjedd. Men jeg kan ikke for at kroppen min tuller, at tanta "forsover" seg, at ingen egg slipper, osv.

Her i gård'n så har jeg ikke noen særlig med håp om at det skal være en graviditet som holder tanta borte. Jeg har (nesten) ingen symptomer på å være gravid. Trodde aldri jeg ville si det, men jeg ønsker å kjenne kvalmen komme! Ikke fordi jeg vil være i dårlig form, men fordi jeg vil at det skal være en spire som forårsaker det.

Vil så gjerne komme inn i første pp, og ha en sjangs til å få en spire. Slik som alle andre...

Skrevet

Jeg føler såååååååå med deg Nord Norgejenta! Vi er akkurat i samme situasjon... Jeg er heller ikke inne i 1 pp engang, og det nærmer seg 8 mnd siden jeg slutta på pilla. :( Man går bare rundt og venter, og venter og venter....

Nå har jeg heldigvis begynt på provera, og snart pergo, så da håper jeg virkelig det skjer noe! Kanskje du burde ta en sjekk hos legen nå?? Jeg var hos en privat GU, og hun tok meg heldigvis seriøst. Men som hun sa til meg: Dette er helt vanlig. Ikke stress! Det er ikke uvanelig at det kan ta tid før mensen kommer igjen etter pille slutt.

Men er jo utrolig kjipt å gå sånn rundt å vente på TR....

Vi må fortsette å holde kontakten!! Har du msn eller no? :)

Skrevet

Beklagelig å høre at du er i samme situasjon. Unner ingen å være i denne situasjonen. Det er så frustrerende!!

Vil si at du har det mye værre enn meg. Jeg har i det minste hatt besøk av tanta en gang på alle disse mnd.

Vet at det er helt vanlig. Men det er jo så slitsomt! Tenkte å gå til legen når tanta neste gang har vært på besøk, for å høre om han ikke kan gi meg noe for å stabilisere syklusene. Vet du om det er noen ulemper med pergo eller provera? Om man kan gjøre "ondt værre" ?

Vi må holde kontakten ja! Godt å ha noen andre i samme situasjon å prate med. Har ikke msn. Men vi kan vel bruke PM her på BIM? :)

Skrevet

jeg har sendt deg en pm jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...