anna80 Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Hei. Jeg er ganske ny her inne. Er i uke 4 i dag. Har så innmari vondt i mage og rygg, spes på venstre side. Følelsen går nedover venstre baklår. Det går ganske greit når jeg sitter rolig, men stikker til så fort jeg reiser meg. Er dette normalt?? Blør ikke..
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hei Skjønner at du er nervøs..! Jeg ville tatt meg en tur til lege/jordmor i morgen tidlig. Ingen vits i å gå å være unødig bekymret.
lillepersille82 Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Hvis ikke jordmor kan hjelpe deg, ta en tur til fysioterapeut/manuellterapeut eller kiropraktor. Kan være relatert til ryggsøyle/skive.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Så lenge du blør, så tror jeg ikke du trenger å beskymre deg! De fleste av oss gravide får litt vondt i starten, dette henger sammen med at ligamentene rundt bekkenet tøyer seg litt for å gjøre plass til en voksende livmoren. Det kjennes ofte som stikkende smerter, som gjerne forflytter seg fra ene siden til den andre. Det er helt ufarlig, og helt normalt. Smertene i ryggen og venstre baklår kan også skyldes hormoner. Jeg har en kronisk bursitt (betennelse i en slimpose i en muskel) bak i ryggen, og den gav meg smerter tidlig i dette og forrige svangerskap. Smertene som kommer når du reiser deg er nok disse leddbåndssmertene jeg nevnte tidligere. Krysser fingrene for at spiren din sitter godt fast :-) Lykke til videre Klem
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 smertene i mage/rygg og nedover benet høres ut som hovne eggstokker. Gravidhormonene gjør dem ofte hovne i starten av svangerskapet og da kjenner du skikkelig verk. Gir seg ofte rundt uke 6. Jeg har kjent det akkurat som du beskriver det - og var glad hver gang jeg kjente det. Betød jo at hormonene jobber... Eggstokkene kan stråle både nedover og bakover.. Derfor du kjenner det flere steder... Mulig jeg bommer... er jo ikke lege.. men høres ut som jeg hadde det hvertfall...
Gjest Tina-Mari Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er enig med overnevnte. Har hatt de smertene helt fra starten, og først nå dabber de av på meg, og jeg er 6+5 i dag. Jeg har til og med hatt blødning, men kun litt, så jeg orket ikke dra til legen å bekymre meg. Skjer det noe skikkelig ille, så er det ikke lite blod som kommer...og komme det mye blod, ja da kan de ikke stoppe det uansett. Jeg er førstegangs selv, men har måtte roe meg ned for ikke å gå i taket. Dessuten bor jeg i Spania og kan ikke språket, så det blir en morro utfordring som sikkert er større enn graviditeten! MASSE MASSE LYKKE TIL!
anna80 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2008 Tusen tusen takk for beroligende svar. En uerfaren sjel kan jo begynne å innbille seg masse rart. Jeg har heller ikke noen i familie el jeg kan snakke med så det er fint med nettsteder som bim. Takk nok en gang, og lykke til med spirene. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå