Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Tenkte jeg skulle strikke Mor Signes babyteppe (er ingen racer på strikking, men et teppe må da til og med jeg få til...), så var inne på Nøstebarn å kikket - er jo sååå mye fine klær der! *dååån* Blir kun å strikke dette teppet, så det andre må jeg nok kjøpe ferdig;) Er ikke så lenge til november:) Men er det noen som har erfaring med produktene deres? Noe spesielt å anbefale? Tenkte å bestille sammen med garnet i tilfelle, da det er sykt dyr porto/eksp.avgift (70kr)!! Har tenkt å bruke stort sett ullbodyer hvertfall, men hvor mange trenger man i hver str.? Ser også ut som de bodyene de har her, bare er slike til å dra over hodet. Det er vel litt upraktisk i de minste str? Finnes det også omslagsbodyer i ull, enten hos nøstebarn eller andre?
Luksusfellen Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg er superfornøyd med både nøstebarn klær og garn. Vi kjøpte en liten dress i ullflis som vi brukte veldig mye. Vi har vinterbarn vi også. Brukte også veldig mye de tynne ullsokkene deres og de tynne hjelmluene(husker ikke hva de heter, men ser ut som små hjelmer) I gave fikk vi en omslagsjakke i ullfrote, den har jeg heller ikke kunne vært foruten. Jeg har vært veldig nøye med å vaske disse klærne for hånd med spesialsåpe fra nøstebarn. Tror klærne holder seg lengre da. En fordel da de koster det de gjør. Tror Joha har omslagsbodyer i ull.
Skihild Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Prata med noen som var skuffa over garnet til Nøstebarn. De hadde vaska det forsiktig, men det krympa og loa mye. Jeg har kjempe lyst til å få mamma til å strikke noe av det de har der, men må kunne vaske det på ullvask 30 grader, elles så blir det aldri vaska her i huset vet jeg. Er det noen som har vaska, vertfall bodyer, i vaskemaskina her og opplevd at det gikk bra?
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Meinar å hugse at det står på sidene deira at garnet ikkje skal maskinvaskast. For at eit ullgarn skal kunne vaskast i maskin, må det behandlast med nokre preperat. Poenget med garnet på nøstebarn er jo det at det ikkje er behandla med desse kjemiske stoffa.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Vi er ikke spesielt fornøyd med ullbodyene derfra. De nupper veldig og revner i knappingen. Ullstrømpebuksene er supre, selv om de også blir fort stygge. Syns de er såpass dyre at kvaliteten burde vært bedre. Du trenger ikke mange av hver størrelse når babyen er liten. Klærne blir ikke skitne annet om du har gulpebaby eller bleieuhell. Det fine med ulla til nøstebarn er at det holder lenge å lufte klærne. Ville nok ikke kjøpt mer enn 2-3 i hver størrelse. Ikke sikkert du trenger hver størrelse heller, men at du kan hoppe over en. Bodyene fra Nøstebarn er forresten små i størrelsene.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 hei =) vi fikk ei jente i okt i fjor, å hele vinteren gjennombrukte hun stort sett nøstebarn-klær... vi var VELDIG fornøyde !! Super kvalitet, å flotte, varme klær!! har ikke merka noe av verken nupping eller rivning i sømmer... =)) har alt fra soveskinn, ullpysj, ulldress, luer, jakker & bukser, bodyer, strømpebukser, sokker å sparkebukser... å d er bare posetivt å si, for vår del ! skal til å bestille en ny ladning nå, har allerede begynt å få høst her... *hutre* ... eneste jeg kan kikke litt på, er de ull/silkebodyene som ikke har knepping på skuldra, de har en tendens til å gå litt utover, å bli litt vide i halsen... ikkeno prob egentlig, siden der er så mange andreflotte bodyer å velge i =)) god shopping :-D ;P jeg vil absolutt anbefale Nøstebarn !! =))
Mrs. Bouquet Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Brukte noen tusen før jenta mi ble født. Eneste jeg har brukt og vært fornøyd med var de tynne hjelmluene. Hadde de under dresser med hette. Kjøpte bodyer og stilongser i blanding av ull/silke, en ullfleecedress, lammeskinn og vaskemiddel. Hele huset stinket jo sau fra klærne. Ullfleecdressen varrar i fasongen, så den passet liksom aldri, kjøper du en slik så kjøp uten føtter, da er det lettere å regulere i forhold til størrelse og rar fasong. Klærne i ull/silke klødde syns jeg, ble ikke mye brukt fordi jeg følte jeg plagte barnet mitt. Lammeskinnet var det ikke noe annet galt med en at det luktet (det gjør vel sikkert de fleste lammeskinn som ikke er behandlet ihjel), men i og med både luktet av det og babyen etter å ha ligget på det så ble det ikke brukt. Her på vestlandet er det sjelden så kaldt at man trenger det heller. Jeg er motstander av å legge baby direkte på skinn for liksom regulere temperaturen. Syns ikke det regulerer temperaturen annet enn at det isolerer når det er kaldt.
strikkemegihel Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Eit lite tips bruk strikkeoppskriftene til nøstebarn, men bruk alpakkagarnet til Drops design, blir kjempegodt resultat og garnet er mykje betre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå