Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 6 uke, men har allerede lagt på meg 2,5 kg, noe som gjør at jeg ser "bollete" ut allerede. Noen andre som har det på samme måte? Og er det evt noen som har noe råd? Er det farlig å kutte karbohydrater ( ikke alle, men jeg vet at jeg legger på meg av dette)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lagt på meg en del, får nesten ikke på meg noen av klærne mine allerede =/

Pratet litt med svigerinnen min om dette, og hun sa det var helt normalt.

Og at mange går gjerne opp fort, også ned igjen etterpå....før magen kommer tydelig ;)

Men er jo forskjellig fra person til person.

Jeg skal bare prøve på å spise sunnere, ikke at det er så lett, for jeg eier ikke matlyst =P

Skrevet

Hei

Det er hormonene som får deg til å se bollete ut, derfor hjelper ikke å kutte karbohydrater. Dessuten skal du IKKE slanke deg i svangerskapet, om du føler deg aldri så stor. Tenk på veslemann i magen som skal ha næring fra deg. Får ikke du næring, får ikke den vesle det. Jeg vet det er lett å fokusere på kropp i denne tilstanden - jeg føler meg oppblåst selv, og det står ikke i stil til det faktum at junior der inne ikke er større enn 2,5 cm. Det føles urettferdig, jeg vet ;)

Du kan jo prøve sånn forsiktig noen mammaklær, men jeg ville unngått alt som er over navlenivå og som er tettsittende. (På dette stadiet ser man jo bare pløsete ut, og ikke skikkelig gravid, så hvorfor ikke gå inn for å se skikkelig gravid ut så det ikke er noen tvil?.)

Og det med kiloene? Mitt råd til deg: Slutt å gå på badevekta. Sett den øverst på hylla og ikke ta den ned igjen før etter fødselen.

Lykke til!

Skrevet

Vektoppgangen i et svangerskap går gjerne litt i rykk og napp, så du trenger ikke engste deg for at det skal fortsette i samme tempo, det gjør det mest sannsynlig ikke...

du må ikke kutte ut karbohydratene, akkurat nå trenger du et variert kosthold, og karbohydratene gir deg energi! Du må heller fokusere på et sundt kosthold, faste måltider og variert mat. Spis masse frukt og grønnsaker, drikk masse vann, spis grovt brød og knekkebrød. Akkurat nå er du antagelig oppblåst, det tar litt tid for kroppen å venne seg til alt som skjer, det går seg til.

Jeg veit alt om hvor vanskelig det er da, akkurat nå er jeg kvalm og uggen, eneste som er helt problemfritt å spise er potetgull og salte kjeks, ikke akkurat kalorifattig nei, men jeg veit det går seg til etterhvert i svagerskapet.

Skrevet

Jeg la på meg 3 kg de første ukene, gikk ned igjen 4 og nå har jeg gått opp 2 kg...

Kanskje dine går av oxo.. Husker jeg tenkte på hvor stor skal jeg bli liksom...

Men gudsjelov det endra seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...