Gå til innhold

Samværsbarn med soveproblemer når de kommer hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har hatt samvær med far med to overnattinger for første gang denne helgen. Kom hjem i ettermiddag.

Idag har vi hatt en kjempereaksjon og utagering her hjemme etter hun kom hjem. Kjemperedd vann hun som elsker å bade ellers og nå har hun skreket i snart 1 time og 45 min etter hun skulle lagt seg. Helt fra seg tydeligvis.

Noen som har noen gode råd, utenom sang og kos ved sengekanten for å få roet henne til å sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja! Sånn hadde vi det de 3.4 første mnd vesla begynte med samvær og overnatting i helgene hos pappaen sin. Hun la seg greit om kvelden, men våknet hver halvtime og hylte panisk! Tok opp dette på familievernkontoret (som vi fortsatt hadde timer hos) og terapauten sa at vesla kanskje var for lita til å være borte fra meg en hel helg. Hun var da ca 1 år gammel

Hvor gammelt er jenta di?

Har ingen tips å komme med, annet å si at jeg også opplevde dette. Barna blir tydeligvis forvirret, og noen mener at det går utover tryggheten. Selv om hun er rolig og fin når hun er hos pappaen sin, er det først når hun kommer hjem til deg som omsorgsperson at hun slipper løs følelsene.

Sleit endel med dette, da pappaen til vesla mi sa at det var meg det var noe galt med, for hun var ikke sånn hos han... Men utbruddene kom da hun kom tilbake til meg der hun er helt trygg.

Fortsett med kos og sang og annet hun liker, vis at du er der, Hun er kanskje redd for at du skal "forsvinne" igjen.

Nå fungerer samværsordningen her glimrende, og vesla storkoser seg hos pappen sin. Men det er nesten 1 år siden vi gikk fra hverandre, og hun er nå trygg på den nye tilværelsen. Som sagt, det tok noen mnd før hun klarte å omstille seg.

Skrevet

Heisann

19 mnder er tuppa mi.

Sakkyndig i saken vår sa det samme angående trygghet og det å sleppe løs følelsene, og her mente også faren at jeg gjorde noe galt. Selv hvor mye jeg påpekte at hverdagen utenom samvær var som natt og dag. Så kjenner til den der ja.

I to måneder nå har det vært overnattingssamvær med en natt.

Denne helgen var første helgen med to overnattinger, det skal det være annenhver helg i tre måneder fremover før hun skal dra til farens hjemsted to fylker unna.

Så det er litt frem og tilbake med humør og sovingen. Noen ganger er hun fin, andre ganger reagerer hun voldsomt stakkars.

Hun sovnet no noda til slutt stakkars liten, men både jeg og sambo får jo vondt langt inni hjerterota av henne når vi ser hvor hun har det.

Skrevet

sånn er det her også om samvær blir for lenge eller at vi forandrer samvær plutselig. men når vi har tatt ting gradvis har det vært bedre.

går det an og korte ned på samværet igjen, og se om hun takler det bedre?

Skrevet

leste nå det siste innlegget.

huff det er ferlt når det blir slikt. og det gjør sååå vondt. :(

Skrevet

Det er litt vesentlig å høre, blir barna sånn hvis de er sammen med andre enn far en helg?

Blir de på samme måten hvis det har skjedd andre ting.

Mødre som har hovedomsorgen blir ofte veldig mer obs når det gjelder samvær enn når de gjør ting selv.

Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente med at vi blir ofte veldig mer obs når det gjelder samvær enn når vi gjør ting selv??

Vesla mi har vært på flere overnattinger hos mormora si (dog bare en natt om gangen), og hun har aldri fått noen reaksjon etter det.

Kun når hun har vært en helg hos pappaen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...