Gå til innhold

Dere som har gått på ketolysedietten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lett å holde vekten når dere sluttet på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis du begynner med masse karbohydrater igjen. Det er ei bok du kan kjøpe med råd, men generelt er det viktigste å trappe forsiktig opp til et karbohydratmåltid om dagen. Om du spiser brød til frokost, så dropper du pasta til middag, eller omvendt.

Skrevet

Skjønner...

har lyst å prøve meg på den, men er så vanvittig glad i brød, poteter, ris og pasta...

Hva erstatter man det med da? Spiser man bare grønnsaker og kjøtt til middag?

Må jo bli veldig ensformig i lengden...?

Skrevet

Du bør se det som en varig endring av kosten din, dvs ikke selve kuren, men når den er ferdig øker du mengden karber. Tenk fedon lindberg. Da kan du spise et kakestykke til lunsjen for kollegaen som fyller år, men du dropper potetene til middag og skiven til kvelds, og spiser grønnsaker/salat i stedet. Vi har boken "etter slankekuren" (mannen min er på kur nå) som er litt i fedon sin ånd.

Har du gått ned mye?

Skrevet

Har ikke begynt på den.. bare tenker at jeg har lyst siden den ser ut til å fungere veldig godt!!

Vet ikke helt hvordan jeg skal "angripe" den...

Forstår det sånn at man må kjøpe masse stæsj først...?

Ammer litt enda. Kan man gå på dietten hvis man ammer?

Skrevet

Du bør vente til du er ferdig med amminga, da dietten utløser endel giftstoffer fra kroppen din som ikke bør over i melka, type tungmetaller etc.

Bruk tid nå på å lese deg opp på nettsidene, kjøpe boka, planlegge godt, skrive noen handlelister. Da er det lettere å gjennomføre når du først starter.

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Få psyket meg opp litt også.

Takk for svar :o)

Skrevet

Du må utvide grønnsaksreportoaret ditt. Vi nordmenn er ganske så ensformige i kosten. Poteten og den skiva som vi bare MÅ ha til 3 av 4 måltider om dagen. salat er ikke bare salat, men kan varieres i det uendelige, både med hvilke typer salater, men også hva du stapper i. Søk på nettet. Vil tro at aperitif.no, matogdrikke.no, bama.no osv vil kunne gi inspirasjon. Skiva er bare en vane, en dårlig, sådan.

ketolysekuren tillater deg å spise 15 gram karbohydrater om dagen. Den er jo da ganske begrenset og spekteret utvider seg stort når du er ferdig. Selv om kuren er begrenset, vil du likevel kunne se, når du setter deg inn i det, at speketert er større enn du tror. tenk Finnbiffgryte, kyllingsuppe, fiskegryte med alt som er godt (fisk, scampi, reker, kreps..), biff med gratinerte grønnsaker og fløtesaus, omeletter, fylt paprika, alt av fisk. Du lærer deg hvike grønnsaker som har lite karber (feks sopp og bladsalat) kontra de du bør unngå med mye som feks mais.

Siden en går så fort ned blir det heller ikke krise ved at det blir ensformig, plutselig har en nådd målet sitt. mannen min går på kuren oghar nå gått ned 11 kg på 3 uker. Høres det fristende ut, eller?

Hvor mye vil du ned?

Skrevet

Jeg nevner like greit her også, at den kuren ikke er bra for kroppen, man får mangelsykdommer av den.

Skrevet

Åh, herreguuud! 11 kg på 3 uker?? Helt vilt!!!!! :o)))

Driver og leser litt på ketolyse.no, og jeg tror jammen jeg skal igang, altså. (når ammingen er ferdig)

Man jo spise masse godt! Til og med drikke pepsi max og rødvin :o)

hjelpe meg... Har lyst å slutte å amme nå, jeg...

Tror jeg må lage et innlegg om det for å høre synspunkter på om det er litt egoistisk...

Skrevet

hallo, man kan ikke si at "man får mangelsykdommer" på den kuren!! les litt om den og sett deg skikkelig inn i hvordan den fungerer, og hva som skjer med kroppen. ingen jeg kjenner som går/har gått på ketolyse7lavkarbo har fått mangelsykdommer.. derimot har de fått 100 ganger mer energi og alt bare blir bedre liksom for dem.

Skrevet

Eh hallo jeg har faktisk gått på den kuren selv og opplevde flere mangelsykdommer av den samt digre BYLLER.. så sett deg inn i det selv du takk før du iter hodet av meg!

Skrevet

Ser på siden til ketolysedietten.

Der er en startpakke..Er det nødvendig og kjøpe den ?

Slik jeg har forstått det, er det jo bare og kutte ut karbohydrater ?! :)

Skrevet

Renate77 *med gutt og jente*

har du en link til hvor jeg kan lese om denne dietten?

Skrevet

2 kjønn...

tok du prøver før og etter du begynte på kuren? tok du vitaminene som blir anbefalt? spiste du nok karbohydrater? hva var årsaken til byllene?

Skrevet

ketolyse.no :o)

og

lavkarbo.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...