Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen vår er 1,5 uker gamel han har fått kjempe tørr hud. ser ikke ut til at det plager han, men tenkte kanskje noen hadde noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smøre med morsmelk var tipset jeg fikk. Det rekker sikkert langt med Babyline creme også. Husk å ha badeolje i vannet når han bader.

Skrevet

Håper det hjelper deg med olje i vannet når du bader han. Tror heller ikke det er lurt å bade han for ofte.. Jeg ville snakket med helsesøster også om det er noen kremer som hun vil anbefale som er best for så små barn.

Skrevet

Hvis det ikke plager han, ville jeg kunn ha hatt litt olje i badevannet. Maa jo tenke paa at det er ganske ny situasion for huden hans, og at det sikker gaar over av seg selv etter hvert.

• 5 måneder senere...
Skrevet

A-creme er helt famtastisk og kan brukes fra nyfødt. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

flasser han? det gjorde tullen min da hun var nyfødt. ikke mye, men litt.

har olje i vannet når vi bader henne, av og til smører jeg inn olje på kroppen hennes. og når vi går ut og det er kaldt smører jeg på kuldekrem, den e veldig god. har også kjøpt natusan baby krem, lukter godt og gir veldig myk hud, ihvertfall på hendene mine ;)

men huden e litt "skjoldete" i ansiktet. er hun tørr da, er det noe jeg kan smøre på?

• 2 uker senere...
Skrevet

Min er også halvannen uke, og han er også tørr. Flasser litt i bleieområdet, på håndleddene og på anklene. Tror det er naturlig, og at det går over etter hvert. Bruker olje i badevannet, vasker med vann og olje ved bleieskift - og har smurt litt olje på anklene hans. Vil gi huden litt tid til å finne ut av dette selv før jeg setter inn andre tiltak.

• 1 måned senere...
Skrevet

Min har oxo tør hud, litt sånn ru hud i panna og tinningen og noen flekker rundt omkring ellers. det hjalp ikke å smøre med noe krem. så dro til strømmen barnelegesenter. der sa de at det var eksem og fikk en salve for det. og det hjelper veldig. nå har han veeeldig myk og ikke-tør hud:)

Den funker tilogmed for meg. jeg har eksem og det har ikke vært en eneste krem som har funket på meg heller, før min lille prins fikk en salve til seg selv.:)

Så hvis det er noen som kjenner seg igjen, så kan dette være et forsøk altså.

• 2 uker senere...
Skrevet

"stormvarg" Hva heter kremen du fikk? Jeg har selv atopisk eksem og lille gullungen på to uker er så tørr i huden at jeg frykter at hun også har noe lign etter å ha lest innlegget ditt.

Har egentlig regnet med at det er normalt ettersom overgangen fra forstervann til tørr inneluft er ganske voldsom, men er ikke sikker. Bruker olje i badevannet og bader ikke hver dag. Krem har ingen effekt. Tørrheten er på håndbakkene, håndledd, mage, ankler og lyske. Trodde først at det kom av at her er det mest friksjon....

Takk for tips :)

Skrevet

Stop Stop Stop! Hvis man starter at bruge en hel del kremer oljer osv fra barna er nyfødte starter man en dårlig sirkel. Huden har sin naturlige ph og den har vanligvis ikke bruk for krem. Jeg startet å smøre inn sønnen da han var liten bare fordi jeg syntes det var hyggelig. Da han blev rundt 10 mnd blev hans kropp utrolig tørr og uansett hvilke kremer vi prøvde hjalp det ikke. Han har ikke eksem. I dag er han 3 1/2 år og har fortsatt utrolig tørr hud (fiskehud) og vi smører han hver dag men det hjelper ikke noe særlig. Datteren på snart 2år startet vi ikke å smøre eller bruke olje på, og hun har helt fin hud uten tørrhet. Har hørt om noen i likn situasjon som gir sin sønn et glass olje som han må drikke hver dag. Men vi har valgt foreløbig at la sønnen slippe dette da vi synes det høres forfærdelig ut. Men gå først til legen og hør om det er eksem, hvis ikke, og det fortsetter så prøv olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...