Gå til innhold

Mensmurring/krampe vs kynnere

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Har hele svangerskapet hatt slike mensmurringer til og fra.. mange uker uten for at det så kommer tilbake.

Jeg er nå i uke 17, og lurer på hvordan jeg kan skille dette fra kynnere. Er kynnere veldig vondt? Disse menssmertene jeg snakker om (til det kjedsommelige ;) ) er ikke direkte onde men ubeghagelige og kan av og til nærme seg en følelse av krampe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg er også i uke 17 nå og har hatt mensmurringer som oftest noen ganger i uka. Da er det på samme måte som det var tidligere når det var den tiden av mnd, ømt og verkende. Jeg opplever kynnerene som mye sterkere, litt av de samme smertene.. bare kraftigere "tak" med kramper! Har hatt noen ganger der det har vært skikkelig intenst, da har det nesten vært som sterke sammentrekninger.

Ikke godt når det står på altså, men formålet er jo godt da igrunn! ;)

Gjest Tale30
Skrevet

Ok, tusen takk for svar :)

Da tror jeg ikke at jeg har hatt kynnere enda. har bare denne jevne menssmerte-greia fra tid til annen. Jeg vet vel kanskje når jeg får en kynner da.. Herregud så mye nytt å ta hensyn til :)

Grunnen til at jeg spør er at de sier at dersom man har kynnere over lang tid skal man kontakte føden/legevakten fordi det kan være begynnelsen på for tidlig fødsel. Når jeg har disse mensmurringene har jeg jo det gjerne noen timer før det gir seg..

Skrevet

Mye nytt ja!!! Jeg går helt i spinn jeg, er jo hensyn å ta til alt som er! :) Men men får vel bare prøve å henge med i svingene her! ;)

Det visste ikke jeg om kynnere faktisk...hva er lang tid da? Har ikke hatt kynnere denna uka, men stadig en verking på høyre side.. Men magen min er ganske skeiv da, virker som knøttet har bula si på høyre side! :) Men har ultralyd 1.august, så får vel se da! :)

Er det ikke noe med lysken også etterhvert? he he! :)Bare å glede seg skjønner jeg! Men er jo kanskje lurt å forberede seg på endel smerte framover...når vel smerteklimaks i januar! ;)

Skrevet

Hei dere!

Kynnere er normalt sett ikke vonde, men kan være litt ubehagelige. Noen merker ikke noe til kynnere i det hele tatt. Hvis kynnerne blir smertefulle og/eller regelmessige bør man ta en tlf til jordmor eller lege.

Når jeg har kynnere blir magen steinhard helt opp til der livmora mi rekker. Jeg kjenner et slags sug i magen, og som regel varer kynnerne kun rundt et halvt minutt. Jeg er 22+5 og har hatt kynnere i et par-tre uker nå. Mulig jeg hadde før denne tid, men merket ikke noe til de før de siste ukene.

Skrevet

Hei!

Er også 22+6. Mine kynnere er også helt smertefrie, maven blir bare steinhard en liten stund men gir seg hvis jeg bytter stilling eller rører på meg. Mensmurringer eller noen form for smerte har jeg ikke hatt siden jeg hadde mensen sist, - er det normalt? Antar kroppene rundt omkring er forskjellige, men vondt skal man vel ikke ha?

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hva som er normalt lengre.

Jeg har hatt murringer/smerter i magen jevnlig, og har fått beskjed fra JM om at dette er normalt fordi livmoren strekker på seg og vokser. Det kan også være luftsmerter. Det er jo også veldig veldig mange som beskriver det samme. Spørsmålet er når man skal reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...