Gå til innhold

tell trivselen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hørt om prosjektet tell trivselen??Eller som kanskje er med der?? Lurer litt for babyen min er mye mindre aktiv nå synes jeg. De siste dagene har det blitt mindre og svakere spark. Vet ikke om jeg skal søke råd lissom eller om det er hysteri...Kjenner liv men ikke mye. om må gjerne "dulte" litt i blandt for å sjekke om hun svarer.. får svar men er lite. Er 28+2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ligger med en link her...........http://www.telltrivselen.no/Om%20Tell%20Trivselen.html

Skrevet

Jeg har hatt det heeelt på samme måten de siste 2 ukene nå... konstant engstelig!!! er nå i uke 38... og det er TRANGT der inne... jordmor sa til meg at det er ingen fare så lenge hun svarer hvis du dulter eller spiser sukker el...:):)

Så du kan nok slappe av:)

Skrevet

ok. godt å høre at jeg kan slappe av. men lurer jo litt på hvorfor de har et sånt prosjekt og påpeker at det er viktig å kjenne etter om sparkene blir mindre....?! Så litt viktig må det jo være... du er jo kommet ganske langt så babyen har sikkert lite med plass til å kunne bevege seg der inne ja:)

Skrevet

ja... jeg har også tenkt på det der.. meeen... så lenge man kjenner liv hver dag.. så skal det nok gå greit.. jeg for min del har bestemt meg for at jeg skal prøve å ikke bli hysterisk... VANSKELIG!!:)

Skrevet

så det er mange som kjenner lite spark her inne????

Skrevet

Er med å telle jeg også :) er egentlig litt kjekt synes jeg, å se forskjell på hvordan snuppa oppfører seg fra dag til dag.... Er ikke typen som klarer å bli bekymret og redd for forandringer, så lenge jeg kjenner spark, så da gjør ikke forkjellene meg noe :)

Jeg synes det blir mindre sparking, og mye mer " større " bevegelser, kjenner mer dulting liksom.....

Skrevet

Jeg har også lagt merke til at babyen har forandret beveglesesmønster i det siste. Det vil si, hun har alltid vært så voldsom aktiv, med kraftige spark og dult, mens den siste uken har hun gått mer over til "bølgete" bevegleser, akkurat som hun ormer seg under huden min. Helt sprøtt, føler meg litt sånn ailien-aktig...med ting kravlende inni meg. Kjenner fortsatt kraftige spark i løpet av dagen, men ikke hele tiden lenger,til gjengjeld "kommuniserer" hun med andre typer bevegelser. Det tyder vel på at hun begynner å bli større, og tar mer plass i livmoren. Syns faktisk det er litt vanskelig å vite når jeg skal bekymre meg,jeg...i og med at hun hele tiden har vært så aktiv som det hun har, for av og til på hun jo hvile/sove litt også. Leste i et Gravid blad at friske babyer sjelden sparker mindre enn 10 ganger i løpet av to timer som babyen pleier å være aktiv, jeg har telt spark/ bevegelser (all bevegelse skulle telle som spark), bare sånn for min egen del, og det tar ikke mange minuttene før hun har sparket 10 ganger, så foreløbig er jeg ikke så veldig urolig.

Skrevet

Som min jordmor sier: Det er bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite. Er du bekymret over noe - ikke nøl! Jeg vil mye heller være litt "hysterisk" enn å ikke ta slike tegn på alvor. Jeg er enig med de andre i at babyen beveger seg ulikt fra dag til dag - men i uke 28/29 er det jo enda ganske god plass inni magen. Selv kjente jeg MASSE liv på den tiden, men det er jo veldig individuelt fra baby til baby. Det kan jo i hvertfall ikke skade å ta en telefon og få snakket med noen om dine bekymringer - noen ganger er det nok til å roe oss ned. Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg kjente lite spark i den perioden du er nå. Var på ultralyd pga kvalme og der lo legen bare fordi det var sånn en vilter liten krabat..jeg kjente ingenting..

Kommer an på hvordan de ligger og hvor morkaka ligger har jeg fått inntrykk av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...