Gjest Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Jeg får hele tiden høre: Graviditet er ikke noen sykdom. Vel, i uke 5-6 kom kvalmen kastende over meg. Det ble bare verre og verre. Jeg begynte å kaste opp, og jeg følte meg i alle fall syk. Kunne kaste opp morgen som kveld. Etter hvert tok oppkastet overhånd og jeg ble innlagt for dehydrering. Etterpå var jeg i bra form en uke, før jeg begynte å kaste opp igjen. Sakte gikk det nedover, og 5 uker senere var jeg tilbake på sykehuset. Nok en runde med intravanøst, men bare 5 liter denne gang, i forhold til 7 liter sist. Så har det gått to og en halv uke uten oppkast, før jeg kastet opp igjen i går. Og kvalmen har fulgt meg hele tiden. Jeg føler at graviditeten er en sykdom. Men vent nå litt. Hvordan reagerer jeg på sykdom? Jeg er jo en del forkjøla, men det er sjelden det slår meg helt ut. Influensa har jeg knapt opplevd. Jeg var kraftig forkjøla en gang, men gikk på skolen for det. Jeg hadde besøk av en venninne, og jeg smittet henne. Hun ble liggende rett ut med influensa og feber. På skolen for mange år siden gikk det en influensaepedemi. 6 av 21 elever var ikke syke, og selvsagt var jeg en av de 6. Tror jeg må konkludere like vel med at graviditet ikke er noen sykdom, for sykdommer biter ikke på meg. Graviditeten har slått meg helt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå