2009bebis<3 april gull Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Legene tror jeg har det, måtte på sykehus i danmark, har akkurat kommet hjem og skal til legen imorgen.. hadde ekstremt vondt har fått smertestillende nå da. men jeg får jo helt noia, eggløsninga var akkurat over og vi har hatt masse sex denne mnd, hva skjer nå??? off hva skjer HVIS jeg er gravid nå da, med behandling av nyrestein osv? vet at sikkert ingen kan svare på noe for meg, men må bare ha ut litt frustrasjon..
1974 Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 jeg har hatt det. Men gikk ut av seg selv. Jeg måtte ta røntgen med kontrast for å sjekke at alt var ok. Da jeg var på sykehuset pga nyrestein var det en som var gravid som også hadde det,..men vet ikke hva de da gjør. Ville spurt legen.
Fru Mo med gutt nummer to! Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jeg hadde nyrestein da jeg var ca 12 uker på vei. De ønsket i utgangspunktet ikke å gi meg noen annen smertestillende enn paracet, men da jeg kom tilbake til legevakten for tredje gang i løpet av en helg ble det, etter samråd med gynekolog ved A-hus, bestemt at jeg kunne få en sprøyte med Voltaren. Alternativet var operasjon, og de vurderte det som en større risiko for meg som gravid. Denne sprøyta gjør at de glatte musklene slapper av, slik at nyresteinen KAN passere. Ikke gunstig å gi til gravide da det kan medføre at fødselen starter pga at musklene i underlivet også blir "slappere", men faren er størst hvis man har kommet lengre i svangerskapet slik at ungen presser på nedover. I mitt tilfelle så måtte jeg tilbake en gang til etter to dager for å få en ny sprøyte, og ca en uke etter det kom nyresteinen ut av seg selv mens jeg var på do. Og for snart fire uker siden kom Sivert, frisk og rask! Lykke til og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå