Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Vi bor på samme sted som både mine og hans foreldre. Vi har begge gode forhold til dem og alle er snill og hyggelig. Jeg syns det holder å dra på besøk til hans foreldre og mine foreldre et par ganger i mnd. Evt at de kommer hit av og til også. Samboer syns det er lite å dra på besøk til foreldrene sine 2 ganger i mnd. og ønsker jeg skal være med dit oftere på kaffe, middag o.l. Jeg sier at han bare kan dra dit alene når jeg syns det blir for mye, og det gjør han også noen ganger men han liker det ikke, det vet jeg. Jeg ønsker ikke noe forhold til svigerforeldre og egne foreldre hvor dørene skal springes ned av besøk til hverandre, eller masse innblanding og syns det er greit nå. Lurer bare på hvordan det blir når babyen kommer. Hva som forventes da. Hvor ofte drar dere på besøk til foreldre og svigerforeldre? Er det normalt å treffes hver uke og at jeg bare er vrang når jeg blir lei av mas om å komme på besøk(hans foreldre)?
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg er faktisk oftere på besøk hos svigers enn mine egne. Vi drar også ofte til svigers i helgene og blir der hele helga selv om vi bare bor 10 min unna;) Kommer veldig godt overens med svigers og de syns at det er helt topp at vi vil være der. Utenom det så er vi også på besøk ellers i uka også. Vi er også på besøk hos mine, men hos mine foreldre er det alltid en haug med folk og masse støy, så vi liker og slappe av i helgene og tar da turen til svigers;)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Vi har besøkt hans foreldre 2 ganger de siste 4 mnd+ at jeg har møtt moren hans en gang med ny babyen. De har vært her 2 ganger på samme tid. Mine foreldre bor 120 mil unna og har vært her en gang sammen og moren min har vært her en gang alene de siste 4 mnd. Ellers ser vi mine foreldre kanskje en gang i året. Jeg syns det er litt lite, men men
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Besøker svigers minst 1 gang i uka.. Ser mine foreldre minst 2 ganger i uka.. Synes det er veldig greit! Noen ganger i mnd synes jeg er altfor lite! Vil at junior skal få ett godt forhold til sine besteforeldre!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Oi, hele helger hadde jeg aldri orket så fremst vi ikke bodde 80 mil unna dem. Ikke fordi de ikke er greie men fordi jeg syns det er slitsomt med lange besøk. Trives veldig godt hjemme:) Skjønner at jeg ikke burde sette meg på bakbena om han vil vi skal dra en par timer dit en gang i uka i allefall. Men skal vi besøke alle foreldrene våre så ofte hadde det blitt mye på en uke. Mine foreldre er skilt så til sammen har vi 3 sett med foreldre å forholde oss til.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Bor på en annen kant av landet enn svigers og mine egne foreldre, men hadde vi bodd i samme by, tror jeg at jeg ville syntes det var nok å besøke annen hver uke, slik som HI. Spesielt siden foreldre/svigers kommer på besøk i tillegg. Da jeg og sambo bodde i samme by som svigers, hadde vi ikke fått baby enda. Men tror vi var der en gang i uka, og det syntes jeg var for ofte. Man har jo et liv utenom og!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Det trenger jo ikke å være lange besøk selvom man ser hverandre ofte. Mine foreldrer bor lengst unna, ca 30min med bil, de ser vi ikke så ofte, men vil tro normalt et par ganger pr mnd. De gangene vi er der er vi der noen timer og det samme hvis de er hos oss. Svigermor bor ca10min unna med bil og der er vi minst 1gang i mnd på middag og er der et par timer og i tillegg kommer hun innom oss innimellom og blir 10-30min, litt ettersom hvor god tid hun og vi har. Svigerfar bor nærmest og fordi leiligheten han bor i er så liten er vi aldri på besøk der (han synes ikke det er så gøy å få besøk der og det ville bare blitt kaos med mini), men han kommer ofte innom. Minst en gang i uka. Da har han ofte med verktøy vi mangler for å ordne småting mens han er her og han leker masse med mini. Av og til er han bare en rask tur innom og av og til spiser han middag med oss og blir her lengre. Hvis besøkene fortsetter på denne måten, så tror jeg mini kommer til å få best forhold til svigerfar fordi han er her så ofte. Mulig jeg hadde ment noe annet hvis alle besteforeldrene bodde så nærme som han gjør, men jeg skulle ønske alle besteforeldrene kunne treffe mini like ofte. Hadde i tilfelle ikke orket middag eller annen servering hver gang og det er heldigvis ikke nødvendig for besteforeldrene heller.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Vi bor ca. en times kjøring unna både svigers og mine foreldre, og vi ser dem max en gang i måneden.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Trenger alle være med hver gang? Her bor vi like ved svigers, og mannen min og ungene er der nesten hver dag. Det sier seg selv at de blir for mye for meg. Jeg er der hvis det er noe litt mer spesielt som skjer. Foreldrene mine er så mye her at vi ikke trenger å dra dit så ofte! De ser vi kanskje en gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Svigerforeldrene er vi på besøk hos en til to ganger i uken! Liker oss veldig godt der! Moren min har vi besøk av eller besøker en til to ganger i måneden.Faren min besøker vi to ganger i måneden og stemoren min to-tre ganger i måneden.. Har litt mange familier:p
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Jeg synes dette er nok jeg. De fleste vet at småbarnsmødre har travle liv, og jeg synes de skal sette pris på det at du besøker dem to ganger i måneden. Jeg tror ikke det er så mange som besøker dem oftere, selv om jeg synes det er viktig altså! Det er viktig at man gjør det, men det bør ikke kreves for mye heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå