Gjest Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 lille mor elsker vann så har lyst til og ha henne med i bassenget ettervert...hun er bare 2 uker enda da...så vil fortsatt drøye en stund... Men tenkte jeg skulle høre med dere om noen her som går på baby svømming, når kan man starte og hvilket opplegg har de? noen med erfaring? (o:
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har ikke begynt selv enda, men Pirbadet i Trondheim opererer i alle fall med en aldersgrense på ca fire uker - minimum 4 kg. Uansett fikk jeg beskjed på sykehuset om at all bading for mitt vedkommende er fyfy i 6 uker etter fødsel, så vi venter i alle fall til jeg er "badbar" igjen. (Vil jo få med meg de første gangene jeg og, uten å måtte sitte på kanten liksom) Anbefaler å lese litt på pirbadet sine sider, mye fin info der uansett om du skal babysvømme en annen plass http://www.pirbadet.no/babysvoemming.aspx http://www.pirbadet.no/filarkiv/velkommen%20babysvomming.pdf
Mammaen til Turid Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 mener det er 6 uker og minimum 4 kg... det er det ihvertfall her..
aragon Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Vi startet på babysvømming når gutten vår var 6uker. Det er det tidigste man kan starte. Vi lærte holdegrep i mage-/ryggleie, dykk, også sang vi noen sanger felles på grunnkurset. Gutten vår stortrivdes i vann, men vil nok anbefale å vente med å gå på kurs til de er ca 4mnd. Da har de mye mer glede av kursopplegget og er mer aktive i vannet selv. Kan jo alltids ta med minsten å bade før man evnt starter på kurs.
mamsen=) Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 6 uker er grensa. Her er det ikke kurs nå før til høsten, så lille tupp er da 5 mnd, synes det var litt gammelt jeg, men har begynt å ta henne med litt i bassenget nå for å venne henne på det og hun koser seg
mai mammaen til to Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 vi begynte med storesøsteren da hun var 4 mnd. men kan begynne fra 6 uker. mini her er 2 mnd nå og vi har vært å badet to gagner allerede. han elsker det..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 vi startet når snuppa var 6 uker=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå