Gå til innhold

Er det helt sikkert at orgasme ikke er farlig under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør her inne fordi det ikk er så lett å få svar inne på "sex i svangerskapet"

Jeg har fått beskjed om at sex og orgasme ikke er farlig for fosteret. Likevel begynner jeg å lure når jeg i en tid etter orgasme får krampelignende følelse nederst i magen.

Jeg ville bli veldig glad for å få svar på dette, er litt usikker på hvor lenge jeg kan ha dette etter sex uten å kontakte noen, eller om hvorvidt man bør avstå fra sex (grøss)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er er helt ufarlig.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Ikke så lett å vite alt når det er første gang :)

Skrevet

Dette er ikke farlig i hele tatt så lenge krampene gir seg innen en halvtimes tid. Det er jo bare livmora som trekker seg sammen.

Men om krampene ikke slutter, da kan du komme i en for tidlig fødsel.

Skrevet

Det er ikke direkte kramper, men sånn mensmurring som det er vanligvis. Det gir seg ikke etter en halvtime.

Jeg så inne på ekspertsvar hvor det var en jente som beskrev det samme som jeg har beskrevet her. Hun sa at det kunne vare flere timer, og spurte JM om det kunne være farlig. JM skrev at dette var normalt, men andre steder skriver hun at det skal gi seg etter en halvtime.

Jeg er i 17 uke nå, og har hatt dette i tre en times tid.. så vet man da når jeg hadde sex.. ;) Jeg blir jo usikker på om jeg skal kontakte noen da. Tenk hvis jeg er på vei inn i for tidlig fødsel. Er ikke så fristet til å ha sex igjen faktisk..

Det er ikke direkte vondt, og jeg fungerer helt normalt, men det er som et press nederst i magen, som når man skal ha mensen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...