Gjest Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Tror jeg har fått en urinveisinfeksjon. Er i uke 28 nå. Har kjent litt tegn til at det har vært vondt i en uke når jeg tenker etter, men har blitt verre siden i går. Hvor lenge kan man gå med det før det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse? Kan det skje noe annet når man er gravid? Tenkte jeg skulle dra med en urinprøve i morgen på helsestasjonen. Har ikke så lyst til å dra til legevakten nå i helgen. Har hatt det før når jeg ikke har vært gravid og da har det vært mye sterkere symptomer syns jeg. Mer vondt raskere.
*Super*Mamman* Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Det er farligere med UVI når en er gravid ja. Kan bla føre til premature rier... Ubehandlet UVI kan også føre til nyrebekkenbetennelse, nyrene kan få permanente skader, samt at du kan få sepsis ( blodforgiftning).. Altså: UVI bør absolutt behandles, spesielt når en er graid! Mange gravide har UVi uten symptomer, så dra å lever en prøve i morgen du, Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå