anna mathea Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Hva skjer? Jeg har vært på UL og sett at alt var i orden 13+4, men klarer ikke å la vær å bli litt stressa av å plutselig få litt misfarget utflod. Noen andre som har opplevd dette?
gullpia Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 huff, det er ikkje artig. Du burde sjekke det hos legen, men det er sikkert ingen ting.
jcam Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 om du har hatt samleie det siste døgnet så er det derfor
saltogpepper Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Litt brun utflod er ikke noe farlig tror jeg. Jeg har også hatt det en sjelden gang. Snakket da med både lege og jordmor om det. Begge sa at så lenge det ikke var friskt rødt blod, så var det ingen ting å bekymre seg over. Slimhinnene i skjeden er ekstra følsomme når man blir gravid og noen ganger kan små blodkar sprekke - for eksempel når man har sex, men det kan skej ellers også. Så har man en bitte liten blødning inni der som kommer ut som brun utflod etter hvert. Jeg var på ordinær UL forrige uke.(Min uke 19) og alt i orden her selvom jeg har hatt litt brun utflod i blant.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg hadde det et par ganger i første trimester, og fikk høre at så lenge det ikke var etterfulgt av magesmerter eller kom friskt blod, var det ikke farlig. Men hvis du er engstelig, kan du jo ringe jordmor/lege/føden og høre om det skal sjekkes opp Lykke til!
gla`mamma :) Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Er 13+5 og har også hatt det 2-3 ganger de siste par ukene... Men det har gått over samme dagen. Er bare litt brun/beige. Har ikke peiling på hva det er, men det høres jo fornuftig ut det med blodkarene... Har vært på tidlig ul og sett at hjertet slår, og det er vel ikke så vanlig å miste da... eller???
litjpia73 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg må bare få rette opp noe her slik at ingen skulle bli skremt dersom de har mer enn bare brun utflod. Det trenger heller ikke være farlig med friskt blod. Jeg hadde flere episoder hvor jeg blødde i flere timer med friskt rødt blod i 1. trimester. Veldig skremmende men heldigvis ingenting galt. Sannsynligvis skyldes det sprengte blodkar eller ømfintlig livmorhals. Men jeg dro etterhvert til lege for å få det sjekket og han fikk meg inn på en ekstra UL i uke 9 pga det. Har også vært på UL senest i uke 11 og alt er bare bra. Men det er riktig at hvis man også får sterke smerter kan det vel være fare på ferde. Men vi trives vel alle best så lenge trusa er "fargefri" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå