Gå til innhold

Hva er så utrolig hellig med disse barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da vår oppgave å oppdra de, så de klarer å stå på egne bein den dagen de blir tuppet ut fra huset, ikke overdrysse de med hysteriske foreldrenykker som til syvende og sist fører til at de ikke klarer å føre sine egne valg før de er 30!

Ja, det finnes en mellom ting, men enkelte her inne virker overhysteriske ved bare tanken på at noen skal ta på det *hellige barnet* Er det virkelig mulig at enkelte foreldre sitter å tror at de er så utrolig mye bedre enn andre.

Problemet er at foreldre her inne, en del sitter i allefall å tror de er så mye mer klokere og smartere fordi man utelater banning og ironi, kyss meg bak sier jeg.

Barna kommer ikke til helvete selvom de hører ordet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke for å sy puter under armene på ungene. bjørnetjenester fikser jeg bare ikke..

ang banning så syns jeg for min del at det er en uting. hva jeg velger å gjøre med min familie er jo mitt valg. så om jeg velger bort banning så er vel det mitt valg.. er jo ikke dermed sagt at jeg glorifiserer meg selv. syns bare at en ikke trenger å bruke sånne ord.

ironi er faktisk noe barn ikke forstår før de er i ti års alderen. så om en bruker ironi og sarkasme til dem så kan de lett ta det som kjeft faktisk.

grunnen til at jeg vet det om ironi og sarkasme åssen barn utvikler forståelse for det er pga jeg har lest en del om det å har jobba i b.hage med flere fagfolk som har jobba med barn i over 25 år.

men selvironi er viktig. vil ikke ha noen primadonnanykker.

Skrevet

Jeg er helt i mot banning. Ikke bare ovenfor barn men også voksne. Om noen banner til meg blir det ikke tatt nådig opp og slike folk vil jeg ikke tilbringe tid med.

Skrevet

At du setter stempel på andre fordi de banner og velger å unnlate å ha noe med slike mennesker å gjøre så regner jeg med at du bor i kloster og leker med dukkene dine i håp om at de blir levende.

God bedring

Skrevet

kan jo bli litt slitsomt å høre på banning som aldri stopper. at alt bare er faen i helvete i satan.. men en kan faktisk ikke styre andre mennesker. bare ta de for den de er.

om det går ut over oss. f.eks sånn som at de blir plagsomme eller røyker oss rett i ansiktet. kan vi jo enten si ifra at det er ubehagelig eller så kan en ligge unna disse menneskene..

folk må slutte å tro at de sin levestil er den beste uansett..at alle andre gjør feil osv. lev ditt eget liv. bry deg om deg og dine.

Skrevet

3smuler...Hvor mange mennesker har du møtt som banner hele tiden? Å forstå hva en mellomting er, det er en god egenskap, noe jeg ser er et stort problem for enkelte her på forumet.

Hvor mange er det som står å røyker opp i ansiktet til andre? Kan ikke tro det er så forbana mange egentlig! Å dra røyken inn i en banne debatt er da heller ikke så veldig god sammenligning.

Ta heller smatting, det skader ikke andre, som banning skader heller ikke andre, men det kan bli utrolig irriterende.

Sist men ikke minst så er jo dette et forum som er lettprovoserende og har man velvalgte ord man taster inn så er det mange som igjen bryr seg utrolig med hva som blir skrevet i trådene. Så at jeg mener banning er greit og enkelte svarer her, så bryr jeg dere eller dere bryr dere med hva jeg mener er greit.

Se bare på bilstol debatten som atter en gang går igjen, hvis mennesker mener ar HI i den tråden skal la andre ta sine egne valg, så hadde man vært likegyldig å latt være å svare.

Skrevet

jo jeg har vært borti flere som banner så og si hele tiden. å blåser røyken hvor enn de vil.

smatting er jo kultur i kina. så vi har ikke lov til å be dem slutte med det. selvom vi syns det er irriterende.

Skrevet

Nei jeg bor ikke i kloster. Det er ikke vanlig blandt vanlige folk at man banner til hverandre. Og verken jeg eller mannen banner.

De som banner mangler ordforåd til å snakke normalt og er dermed litt dumme. Kanskje med lite udanning og respekt for andre mennesker.

Skrevet

Hvis du mener de ikke forstår ironi før 10årsalderen, 1smule -hvordan i hel... forventer du at barna skal forstå selvironi?

Bare tull at ikke barn skjønner ironi før 10årsalderen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...