(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Har så smått begynt å lage grønnsaksmos til snuppa som er 6 mnd. Hun er veldig interessert i annen mat så tenker å begynne med full middag snart når smaksprøvene fungerer. Grønnsakene tar jeg å finmoser gjennom en melsil. Men det jeg lurer på er hvordan få kjøttet finmost..? Å hvilket kjøttyper/fiskearter er lettest å finmose? Har kjøpt meg blender som jeg tenkte å bruke til å mose mat i, har ikke prøvd den så mange ganger, men så langt synes jeg ikke den får most maten så bra. Mulig det er litt svak motor på den!=) Er livredd får at hun skal få noe i halsen så vil ha det skikkelig most!!:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 du trenger ikke gi henne kjøtt enda, og du burde ikke gi henne fisk (jeg fikk beskjed av legen min om at det var en dårlig ide, når jeg ga småen makrell i tomat på brødskiven, og da var han større en din) hva med og gi leverpostei på børdskiver i stedet, når hun vender seg til kjøtt? jeg ga brødskiver med fruktmos på i starten fordi da blir de mykere og det er ikke sokker/salt i fruktmos. du kan fint gi henne brød
petite fleur Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Jeg begynte å gi sønnen min kjøtt og fisk da han var nesten 8 mndr. Har en Bosch foodprosessor som moser maten veldig fint;-) Sønnen min er en kresen fyr som nekter å spise brødskiver (med mindre han får en skorpe å gnage på), så her går det i hjemmelaget mat med tomatsaus (som sagt, kresen liten fyr) eller hjemmelaget fruktmos, pluss grøt og litt mme.
line_n & sara Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 da sara var 6 mnd, brukte jeg stavmixern, lagde litt forskjellige moser, og fryste ned posjonspakninger. stavmixern brukte jeg lenge, så det ble en glatt mos. nå er hun 8 mnd, og da er det på tide med litt mer konsistens. bruker den "lagepotetmos-mosern" (aner ikke hva fagutrykket er..) og begynte nettopp med fisk. (vent til jenta di blir 8 mnd du også) kokt torsk er en hit, og dessuten lett å mose! ikke vær redd for å ha oppi litt løk eller friske urter, sara får som regel litt basilikum og eller rosmarin i mosene sine! så blir det lit mer smak i maten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå