adventsmamma 72 Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Er ferdig med uke 21 i dag. Ennå kvalm Men, de fleste sier at det gir seg rundt uke 14. Hold ut. Du blir på en måte vant til det. Har vært kvalm i begge mine forrige svangerskap. Var verdt det når babyene kom ut:)!
To gutter og en jente Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Det varierer veldig dessverre. I mitt første svangerskap var jeg ekstremt kvalm gjennom hele svangerskapet, med nummer to sluttet det i uke 10. Denne gang har det endelig begynt å slippe taket nå. Er 13+6. Det sies at kvalmen normalt gir seg i uke 12.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 det ble gradvis bedre etter uke 14. nå i uke 19 kjenner jeg klart en stor bedring. nå kommer kvalmen bare av og til og er absolutt til å leve med.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 jeg er i uke 13+2 nå og jeg har vært kvalm fra jeg var 6 uker på vei.. i går hade jeg min første kvalm frie dag. veldig deilig men også veldig uvant. Har merket i dag at kvalmen har kommet når det har vært noen ting jeg har spist osv. Men hold ut. du vil savne det når det er over. er jo en måte å vite at man er gravid på,
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Jeg er 14 uker på vei, og har vært dårlig siden uke 6.. har hatt noen dager nå som har vært fine men nå har det kommet tilbake for fullt.. så hold ut )
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Hei hei! For meg så stoppet det i løpet av uke 8! Når begynte det da? Jeg ble kvalm første uka jeg, så kanskje derfor det ga seg "tidlig"..er hvertfall veldig glad for det! og det er igrunn samboeren min også! ikke lett å være i tipp topp humør da nei! Håper det gir seg snart for deg også!
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Er i uke 18 nå. Kasta opp i går, så kvalmen er der ennå. Men det er sikkert individuelt. Håper det gir seg mye før for deg.
Maya_1 Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Jeg var kvalm frem til uke 12, men hadde veldige brekninger frem til uke 16. Jeg stemte forøvrig veldig godt overens med hva jeg hørte "var vanlig".
AO3 Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Jeg var veldig heldig... Min fæle 24/7-kvalme ga seg i uke 8-9 ca.
Girlygirl83 Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Ga seg i uke 16 ca. Følte jeg fikk livet i gave på nytt eller noe..he he. Kvir meg til jeg skal gå gravid igjen for den kvalmen var virkelig et mareritt!
Girlygirl83 Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 Det høres sikkert forferdelig ut for deg å høre at man kan ha det så lenge når du bare er i uke 8. Husker jeg spurte andre når det gav seg og ble helt deprimert av svarene jeg fikk..jeg orket jo ikke tanken på 1 dag mere med kvalme, Jeg fikk forøvrig litt hjelp av kvalmestillende tabletter fra legen..var helt nødvendig for å klare å spise...så du kan jo høre med legen om du er sterkt plaga... Uansett så holder man ut:) dagene går, og plutselig er det over.
tcbt Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 Hei jeg å var utrolig kvalm fra uke 7 til uke 13 lå rett ut på sofaen,en konstant kvalme som lå i mellom gulvet hele tiden, men så fikk jeg et tips fra nettet gammelt kjerring råd, noen dråper eddik i vann det hjalp meg. Jeg fikk også et annet tips å det var å ta b vitaminer den pakka med 7 forskjellige b vitaminer i. Om det er det som har hjulpet meg videre i svangerskapet vet jeg ikke men det er jo verd å prøve. føler med deg vet åssen det er. Men trøst deg med at det går over og at det er andre som har det være en oss når det hjelder den kvalmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå