Vilja<3 Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Har komt inn på skole, på sosionom. Har allerede skoleplass, gått et år tannpleie på universitetet. Klarer ikke bestemme meg og nå er det en ke til jeg må svare om jeg vil ha sosionom plassen!! Vet jeg må tenke hva jeg virkelig vil osv.men jeg vil virkelig begge deler, men jeg vil sosionom for jeg synest det virker spennende og mer interesant ut og at jeg kan ha litt varierte jobber. Og jeg vil tannpleien siden jeg har kun 2 år igjen og har lyst å bli ferdig med noe snart og bjynd å tjene penger og det yrket gir bedre lønn pluss lettere å få jobb (men er redd jeg vil gå lei av tenner) Mannen min er tannlege så det er jo litt kjekt å holde på med det samme og. Kan noen velge for meg???!!!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Sosionom. Høres ut som det er det du eeeegentlig har mest lyst til. jeg ville heller hatt en jobb jeg trivdes skikkelig i, enn en som jeg bare ville bli fort ferdig med og fordi mannen jobbet med det samme. Jeg skjønner det er kjedelig men mange flere års studium, men det ville jeg hvertfall oftret
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 jeg er litt inhabil siden jeg selv ønsker meg sosionom studiet. men er det ikke en fordel at dere har vær deres ting og snakke om? ellers tror jeg det fort blir tenner og barn som blir temaet hjemme... hvorfor søkte du på sosionomstudiet? du var jo allerede gott i gang med tannlegen. var du i tvil da også? hm.... jeg kan si at du burde noe, men jeg kan si at jeg syns det høres 1 milion ganger mer intresant ut og jobbe som sosionom en tannlegge,
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 For det er det du skriver mellom linjene at du aller helst vil selv.
Vilja<3 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2008 ja det er vel det jeg synest virker mest interesant ut selv. Jeg søkte på nytt studie for jeg var usikker ja, litt pga det er et veldig tøft studie, litt pga jeg følte miljøet på skolen var dårlig og litt sann ovenpå. Og litt for jeg tenkte at jeg kom til å gå noe anet senere. Men føler det litt som et nederlag å slutte. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 16 og har alltid lagt litt bak de på min alder. Når jeg hadde fullført videregående og jenta mi var blitt større begynte jeg på tannpleien. Så møtte jeg drømmemannen og ble gravid igjen og måtte avbryte studiet og har nå hatt permisjon. Derfor føler jeg at nå må jeg bli ferdig med noe, har jo lyst på flere barn og. Så jeg synest dette er veldig vanskelig, huff
stvgr_mamma Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 jeg er sosionom og ville ikke valgt det om jeg kunne valgt på nytt.. syns det er en veldig tøff jobb og dårlig betalt, syns heller ikke utdanningen ga meg så mye utbytte når jeg skulle ut i jobb.
Solitude Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Ta de to årene i tannpleien, også satse på sosionom også..hehe... Pose og sekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå