Gå til innhold

Mother-ease onezize bambus og kinesiske prefolds....


trekløver<3  har fått 3.jenta

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg bestilt tøybleier. Ville gjøre det såpass tidlig for å ha noe å sette meg godt inn i før fødsel. Synes det virker morsomt! :o) Har hørt så mye bra om tøybleier at det skader ikke å prøve! :)

 

Jeg har valgt Mother-ease onezize bambusbleier (3-15 kg) og ubleika prefolds og snappies til nyfødt-tiden. Så nå har jeg 24 bleier! Tror det holder, siden jeg sikkert kommer til å kombinere litt med papirbleier til utebruk, turer o.l.. Detta blir spennande!! :o) Gleder meg til å se på de.

 

Har også bestilt Thirsties bleiebukser og ullbukser til å ha utenpå (fuktsperre) + Disana ullbleiebuke fra barnashage.no som jeg tenker å bruke mest på natten... Vi får se hvordan dette bærer i vei! :o)

 

I tillegg så kommer jeg til å anskaffe meg en vanntett bleiepose til å ha i stellebagen, og en litt større pose til å ha på badet, hvor jeg kan samle opp de brukte bleiene før vask. Da vil de ikke avgi noe lukt på badet! :o) Kan dryppe litt lavendelolje inni disse posene.. ;O)

 

 

Ha en flott dag!

 

Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også litt på å prøve tøybleier. Men det er da så innmari mye å velge mellom! Og når jeg leser om tøybleier så er det nesten som å lese gresk i blant! Skjønner ikke alt, med andre ord... Menmen, fremdeles litt tid igjen, og jeg kan jo starte etter at barnet er født også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt oss for at vi skal prøve helt enkle brettebleier med ullbukse utenpå. (jeg har bestemt, samboer får bare henge på hehe)

 

Det koster jo et par hundrelapper for tøybleier på Jysk, og så skal jeg smile pent til min bestemor og spørre om hun strikker ullbuksene hvis hun får garnet av meg.

 

Og om vi ikke liker tøybleier, så kan jo trusene brukes utenpå bleie for varmens del om vinteren uansett, og bleiene er jo vanlige store kluter som kan brukes til tusen andre ting også :)

 

Så videoer på youtube av hvordan man bretter slike, og det var virkelig LANGT fra det marerittet jeg har hørt at det liksom skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at flere tenker å prøve tøybleier! :o)

 

Jeg kommer nok ikke til å være helt fanatisk når det gjelder bleiene, for jeg kommer nok også til å bruke papirbleier v. reiser o.l. Må prøve det først... ;O) Jeg tok bare et valg etter lange mailer med bleieboden.no først :o) Der er de kjempereale og gir mange tips.

Tenker ikke at jeg må bruke tøybleier på heltid, men kanskje det blir det jeg liker best tilslutt... Man må bare prøve seg frem tror jeg :o)

Ser uansett for meg at det er kjekt å ha med et par papirbleier i stellebagen når man er ute, og når man reiser o.l. Vi får se når nurket kommer! :o)

 

 

Prefolds: Jeg velger prefolds i stedenfor brettebleier i starten, da de tåler mer fukt, pga. at de er sydd i flere lag. Feks: 4+8+4. Dvs åtte lag på midten i bretten, for å ta opp mest fukt. Man kan også velge et innlegg i tillegg inni dsse bleiene for mer absorb. Jeg har derfor bestilt et ar ekstra innlegg i bambus som f.eks kan brukes inni bretten på nattestid, og silkeinnlegg fra barnashage.no. De er fine å bruke om barnet er litt sår. Skal også ha ullbukse fra Disana fra barnashage.no. Den er veldig kk, men super på natta! :o)

 

Søk på prefolds diapers på youtube, og dere kan se mange tips om bruk :o)

Bleieboden har også bretteanvisning på disse.

Ikke vanskelig i det hele tatt! ;O)

 

 

Motherease-onezize bleier er formsydde bleier i bambus. Disse valgte jeg for de kan man bruke fra barnet er 3-4kg og frem til ca 15 kg. Man kan se demovideo på youtube. Bambus har en meeeget god oppsugingsevne. Her kan man også legge i ekstra innlegg for fukt, og i tillegg bruke rispapir inni når barnet basjer mer. Rispapiret tar man bare ut av bleien v. skift, og kaster det i do. :o)

 

 

Utnepå preloadsene og de formsydde bleiene må man ha en fuktsperre. De kan være i ull eller pul o.l. Det er pustende stoffer, men holder fukten inne, så blir ikke babyklærne våte. Ser ut som en bleie, og er med borrelås eller knapper..

 

 

I tillegg kan det være greit med wetbag som jeg nevnte for å lagre noen bleier i før vask. Alt kommer an på hvor ofte man vasker klær. :o) Noe mer vasking enn ellers vil det jo bli, men det blir det uansett med en baby i hus! ;O) Disse baggene er tette, så lukt slipper ikke ut i rommet. ;O) + at man kan dryppe et par dråper eteriske oljer inni de, så lukter de godt.. ;O) Jeg skal ha en i stellebagen og en på badet. Finnes i flere str. Og man kan også lage selv :o)

 

 

Anbefaller å se på bleieboden.no. eller søk generellt på nettet. Mange som tilbyr tøybleier, og maaange fine løsninger. Jeg bestemte meg etter "litt" lesing og mailer med bleieboden.no. :o)

 

Ble litt bitt av basillen, så har lest ganske mye den siste tiden..hehehe:O)

 

Mange varianter, så det gjelder bare å finne ut hva man tror man kommer til å like best. :o)

 

 

Lykke til i jungelen! :o)

 

 

 

Finnes kjempemange, fine løsninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...