Mamma2OO5 Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 jeg tenker ikke nødvendigvis på det å legge på seg. Tenkre på at fett kan være kreftfremkallende, ikke bra med mettede fettsyrer (eller var det umettede??) legger seg i årene osv... Men jeg vet ikke så mye om sukkeret egentlig. Vet at man legger på seg av det og at det forstyrrer insulinet og blodsukkeret, men ikke så mye mer enn det..
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Noe fett er jo veldig sunt. Så man må vet spesifisere mer. De har jo funnet ut at sukker er kreftfremkallende også forresten. Jeg tenker at rett fett er sunt, sukker som finnes naturlig i mat er ok, men store mengder mettet fett og sukkervarer er ille:)
Mamma2OO5 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2008 Ja jeg tenkte ikke akkurat på sunt fett. Tenkte mer på potetgull vs sjokolade hehehehe ;-p
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 hva er verst og slå eller og bli sparket? tingen er at du ikke skal ha for mye av noen av dem ;-)
Labambie Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Du kan ikke spørre om det her inne!!! Begge deler er rein gift!!! Det er det mettede fettet som er farlig. Det kan legge seg som avleiringer i årene. Enumettet og umettet fett er bra fett som vi trenger. Sukker er i seg selv ikke noe vi trenger,men det meste av mat inneholder en eller annen form for sukker. I melk har du melkesukker, og mel er karbohydrater som omdannes til sukker når det blir snakk om mengder. Men det er viktig at vi ikke blir helt hysteriske,for kroppen vår trenger både karbohydrater og fett i tillegg til protein for å lage energi i kroppen vår. Lest at det var en ny type spiseforstyrrelse nå,folk spiste rett og slett for sundt og de fikk ikke lenger i seg viktige næringsstoffer. I tillegg til fett,karbohydrater og proteiner har vi også vitaminer, mineraler og sporstoffer. Og ved hjelp av et variert kosthold får vi i oss alt sammen. (to år på kokkeskole,noe sitter enda gitt)
Mamma2OO5 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2008 hehehe ja det er akkurat det. Pest eller kolera??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 jepp, det var pest eller kolera jeg lette etter, men så husket jeg det ikke helt, og det kommer så tydlig frem når man skal skrive... hehe
hit og dit Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Godt skrevet Labambie (som hadde eit veldig vanskelig nick å skrive riktig).
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 men det er fryktlig mange som bruker "alle må ha fett og sukker" for og rettferdiggjøre et utsunt kosthold. så det går jo begge veier. jeg antar at de fleste vet at det fins sunt fett osv. så jeg antok at hi mente hvitt sukker og usunt fett. (jeg er ikke noen sunhetsdronning selv når det kommer til sukker og fett)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå