Gå til innhold

Redd...

Tingeling med 2 troll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 6 dager over termin. Har fått det for meg at babyen i magen kommer ikke levende ut. Siden jeg er gått over termin.. Sover dårlig, tenker mye.. Føler nesten som litt angst. Skal til jordmor til uke, men jeg tørr nesten ikke gå lenger gravid..

Jeg har hatt et bra svangerskap. Ingen problemer.. Men nå føler jeg at jeg kommer til å miste barnet mitt.(grusom følse) Har ikke snakket med noen om det. Tror heller ikke at sykehuset vil sette meg i gang, siden det ikke har godt 14 over termin.. Jeg veit liksom ikke hva jeg skal gjøre...

Bare følte for å tømme meg litt. Siden jeg ikke snakker med noen..

Sukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du liv selv da??? Er jo helt normalt å gå over tiden. Føler du det slik har jeg ville ringt jordmor å spurt om å få en time, men skal jo ikke gå å ha det sånn.

Det går helt sikkert kjempefint. Kjenner mange som har gårr over tiden, å det har gått kjempefint.

Skrevet

Huff, ekkel følelse som bare blir verre jo mer du tenker på den. Kan du ikke ringe føden og be om å få en kontroll, de tar de gravides følelser på alvor. Hvis du virkelig føler at noe er galt vil de kunne sjekke det. En ultralyd og / eller en ctg vil roe nervene dine. Det er vel sannsynligvis ingenting galt, vi er altfor flinke til å bekymre oss....

Lykke til, dette går fint!!

Skrevet

Takk for svar.. Ja jeg kjenner liv.. Er glad for det.. Han sparker når jeg virkelig trenger det.. Det går vel sikkert bra.

Skrevet

Hei jeg var veldig redd i mitt første svangerskap og hadde det helt forferdelig av ulik grunn, men vet av erfaring at det ikke er noe kjekt, vet ikke om det var det som gjorde at jeg fødte 15 dager før termin. Men jeg er også begynt å bli engstelig for samme tema som deg selv om jeg ikke er overtidig enda.

Skrevet

Jeg har hatt de samme tankene, jeg tror i mitt tilfelle at det kommer av at jeg blir så utrolig utålmodig og da begynner tankene å kverne. Men så lenge vi kjenner masse liv så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over.

Også får man jo mye tid til å bare å gå og tenke disse dagene over tiden, og da kan man lage seg skrekk scenarioer som ikke har rot i virkeligheten. Jeg følte stor lettelse bare ved å ringe føden og snakke med ei jordmor. Jeg sov mye bedre inatt bare ved å vite at det er helt naturlig å gå over tiden som førstegangsfødende, og at modningen kan ta tid. Selv om jeg ikke ble mindre utålmodig av den grunn;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...