Budeia og lillegutt Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 De to siste dagene har jeg vært plaget med hjertebank, og samtidig blir jeg helt klam og svimmel. Som på grensa til å besvime.. Utrolig ekkelt og skummelt. Er det noen flere som har slike anfall, og som evt vet hva det kommer av? Er 26+2 og har lavt blodtrykk. Tidligere i sv.skapet har det kun gitt utslag på svimmelhet når jeg har reist meg. Dette er annerledes..
saltogpepper Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hmmm - det er visst normalt med litt ekstra hjertebank pga økt blodtilførsel. Jeg har hatt litt av det. Svimmelhet er også normalt. Men jeg tror du må kjenne etter selv - når du sier di blir "helt klam og svimmel" høres det veldig ubehagelig ut - mulig jeg ville ringt lege/jordmor go forhørt meg litt for å være helt sikker. Men sånn i utgangspunktet tror jeg ikke det er noe farlig! Jeg har i hvert fall hørt mye om dette med hjertebank og har opplevd det litt selv også. Hjertet mitt hopper litt ekstra i blant og dunker veldig hardt og uregelmessig en sjelden gang. Men det går alltid over og er ikke så veldig ubehagelig...
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 har du sjekket blodprosenten? jordmora mi sa at lav blodprosent kunne forårsake hjertebank.
Budeia og lillegutt Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2008 Takk for svar jenter.. Nei jeg har ikke sjekka blodprosenten på ei stund. Har bare hatt en kontroll hos lege og en hos jordmor i løpet av disse 27 ukene, og da var alt bra.. Og nå har vi hverken det ene eller det andre i kommunen for tida.. Stusselig.. Får kanskje prøve å få en time i nabokommunen... Er så ekkelt når jeg kjenner anfallene begynner.. Føles ut som det er hakket før jeg besvimer, i tillegg til kraftig hjertebank..
saltogpepper Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Hei igjen. Det du beskriver høres litt ut som et lite angstanfall. Dette kan være helt irrelevant altså, men du blir jo redd når du kjenner hjertet dunke hardt , og så baller det på seg ved at du får litt angst (kan skje underbevisst uten at du egentlig skjønner helt hvorfor) - Angsten har ofte fysiske konsekvenser som mer hjertebank, kvalme, at du blir klam o.l . Det er jo ikke sikkert dette er relevant for deg i det hele tatt , men HVIS det er det er det i alle fall ingen ting å være redd for rent fysisk. Allikevel er det viktig at du finner ut av det og snakker om det med noen før det blir en negativ spiral. Uansett - ta en telefon til jordmortelefonen da vel! (820 99 303 ) Det koster litt men du får snakke med en jordmor. Kanskje hun kan komme med noen anbefalinger ift om du bør sjekke blodprosenten osv?
Budeia og lillegutt Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2008 Ja jeg vet ikke hva det er.. Anser meg vel egentlig for en ganske så sterk person som ikke er redd for noe.. Føler meg ikke redd for noe nå heller, men er så ubehagelig med disse anfallene.. Har en nabo som er hjelpepleier, og hun mente kanskje det kunne bli sånn når en hadde kraftig blodtrykksfall.. Jeg får se om jeg kan få sjekka det
saltogpepper Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Lykke til i hvert fall ! Som sagt har jeg hørt at både hjertebank og svimmelhet er normalt ved graviditet. Men det er sikkert greit å få sjekket det :-) Husk å holde oss oppdatert da!
Fjolca Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Dersom du har lavt BT kan det være at du har BT-fall...At BT ditt blir veldig lavt i små perioder. Da blir man klam, svimmel og føler at man besvimer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå