Gå til innhold

Flere barn? Mannen: JA, livmoreier: NEI!

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI har 3 barn, han er donor til 1:-) han virker som han ønsker seg et til, men jeg vil ikke:-( ikke brå nekt vilikke, men hvis JEG får bestemme: hell no! Liker ikke gå gravid, sliter med vekta ennå, har lite tid til meg selv med 3 barn og eldste har adhd som krever MYE oppfølging så han får en sjanse til utdanning og et liv etter oss:) men samtididg så vil jeg jo ikke snyte mannen for et barn til, spesiellt fordi han er og har vært fantastisk pappa for sin OG mine to hele veien. Mine vegringer går også på at han sliter med en depresjon, og jeg vet ikke hva fremtiden bringer på en måte. Han får hjelp, men det sliter veldig på meg at han sliter- mest fordi jeg ikke har en kjæreste og bestevenn i hans dårlige perioder! Egoistisk ja, men har da mine menneskelige behov jeg også!

Skal livet mitt være jobb, jobb og atter jobb, oppfølging av barn og støtte og forståelse for min mann mm. Hva med meg oppi alt dette??? Har ingen tid til meg, hverken på dagen eller kvelden. Det er alltid noe med 3 barn i hus, samt husarbeid og andre plikter... hva leser dere av det jeg skriver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du høres fornuftig ut.

Skrevet

For meg høres det ut som det egentlige problemet er tid.

Tid til oppfølging av fire unger er krevende og da bør man være to oppegående foreldre med mye resursjer og stor evne til selvutslettelse i perioder. Sånn tenker iallefall jeg. Man skal ha penger til fire barn, men det er ikke alt. TId og oppfølging er mye viktigere! Har dere det?

Skrevet

vanskelig situasjon da. men hva med å legge det litt på is og heller ta det opp igjen om en stund og se om dere kanskje føler dere klare for en baby til begge to eller kanskje dere sammen finner ut at det holder med de dere har :)

og så får han jo litt mer tid i forhold til depresjonen og hjelp til denne!

her i huset er vi enige om at vi vil ha 4 barn men det er jo klart at ulike par har ulike syn på hvor mange unger man vil ha :)

har dere kontakt med det barnet han er donor for?! (jeg vet ikke hvordan det funker) så blir det jo 5 barn å følge opp om dere får en til det kan kankje bli litt mange om man ikke føler seg klar for det!

Skrevet

hva jeg leser ut av det? At det er lurest å kose seg som den familien dere er nå.

Skrevet

ja, jeg mener også det! Og for å være en god mamma trenger man jo også å være opplagt og rede til det! Vi har lite eller ingen tid til oss selv, da vi ikke har familie eller noen som kan stille opp for oss heller. Det er i og for seg greit nok, man savner ikke det man aldri har. Vi har lært oss å ta med barna på det vi ønsker å dra på, og 16 åringen er barnevakt noen timer innimellom så vi kan gå på kino mm.

Får bare glede meg til de blir enda større, da kommer tiden til oss også!:-) tror jeg leser av mitt eget innlegg at jeg rett og slett ikke ønsker flere barn! OG når mannen er syk, er han jo 4 barnet!

OG han er ikke donor så vidt jeg vet til noen utenfor vår lille familie på 5, var bare et teit uttrykk for pappa til 1 av mine 3;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...