Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 jeg er en jent på 20 år som er samboer på andre året. vi har snakket ærlig om alt mulig og har ikke hatt noen problemer i forholdet enda. vi kom inn på baby-prat,selfølgelig, og hadde like meninger om anntall, oppdragelse osv. men tidspungt ble den største nedturen. jeg er ganske bestemt på at jeg vil ha barn tidlig å vere ung og oppegående som mor, og ikke være nesten 50 når barna er ferdig på videregående. (har hatt noen diskusjoner på dette,og har ung mor selv så her er jeg sikker på at dette er riktig for meg) han er nå 25, men synes han er for ung til å få barn. jeg har sagt at jeg ikke ønsker det nå,men jeg ønsker det innen ca to år.. han mener seriøst at han skal være 40 før han får barn.. og er ikke med på å inngå noe kompromiss. vi er veldig glad i hverandre og har ingenting å krangle om bortsett fra dette. jeg føler meg så egoistisk viss jeg må presse han til noe slikt, men jeg føler også at det er mer egoistisk av han, når han vet at jeg vil "være ferdig med bleier" før jeg er 30... det vil si 10 år... hvordan skal jeg forholde meg til dette? det er en en mulig årsak til å bryte ut av forholdet, men jeg vil absolutt ikke det heller!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Må si jeg synes det er egoistisk å vente til man er 40 med å få barn- på barnas vegne. De har godt av sunne, friske og oppegående foreldre synes nå jeg. Man vet aldri hvor lenge man har helsen, og det å gæmble på å være 50 når barnet er 10 er kanskje ikke helt greit. Orker man da å følge opp? Dere får jo bare finne ut av det selv... Får håpe dere finner en mellomting
vimsan Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Gutter på 25 sier ofte de skal være over 40 før de får barn. Mest fordi det høres ut so det er veldig lenge til. Så blir de 30 og synes at det kanskje er på tide å sette i gang:-) Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å bli ferdig med bleier før man er 30. Jeg er også på den at jeg skal ha født mine ban før jeg er 30, men det er fordi jeg var under 20 da jeg fikk min første og "en gang må de barna ut så jeg kan leve":-p hehe. Men dersom man ikke har begynt ennå, så er det vel ikke farlig å vente til dere begge har fast jobb, spart litt penger og kjøpt hus hvor dere kommer under 80%? Da er alt klart til babyer og da er det bare "let it flow":-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå