Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er helt vanlig å få hemorider i svangersapet, og det merket jeg i går at jeg hadde fått. En utvendig hemorid som det heter...fikk litt hysterisk anfall og slo opp på nettet for å finne ut mere av dette. På nettet sto det at man bare skulle dytte dem inn igjen, blæææææ, ekkelt. Men det måtte jo prøvet og det funket, fy og fy, flaut, ekkelt osv......Hva gjør jeg nå????? Jeg har tydeligvis innvendige hemorider, hva skal det behandles med, har ikke akkurat lyst til at de skal ploppe ut under pressriene.....

Huff dette var flaut å skrive, men det er sikker noen som sitter med erfaringer......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig hos gravide men ikke desto mindre ekkelt... Jeg har også fått det i dette svangerskapet og synes det er ekkelt med tanke på fødselen.. Har fått tips om Hamamelis-salve som du kan få kjøpt på helsekost/apotek. Jeg brukte den tidligere i sv.skapet og da gikk det nesten bort. Har fått det tilbake nå mot slutten men det er sikkert for at det er så mye press der nede. Bruker fortsatt salven og håper det kan hjelpe nå også.

Skrevet

Jeg har også fått det, fikk det allerede de første ukene i svangerskapet pga overstimuleringen. Når væsken i buken ble mindre, trakk "danglebæret" seg tilbake, men så fort væsken kom tilbake kom den også tilbake, noe som var veldig kjedelig. Jeg har den da utvendig som du sikkert skjønner og har spurt flere ganger om den bare kan skjæres bort, for den trekker seg nok ikke tilbake nå som den har vært der i 28 uker og siden den henger på en måte bare i litt løsskinn (derav navnet danglebæret....thihi) men de ville ikke det, må vente i minst 6 mnd etter fødselen fikk jeg beskjed om. Heldigvis så verken klør eller blør den, det er sjelden - men det føles ikke spesielt sexy å ha den der, samt at den er i veien når jeg er på toalettet. Jeg bruker ikke noen form for kremer eller noe slikt, siden den ikke er til så store bryet - men jeg skulle ønske at de kunne fjerne den samtidig med fødselen. Har så lyst til å bare "klippe den bort" selv, men tør jo ikke det pga infektsjonsfaren (bare en tanke). Det er helt tydelig at for stort trykk i magen/buken presser div ting ut, for eggstokkene mine var også på vei ut, men heldigvis så gikk det aldri så langt.

Skrevet

har foreløpig vært så heldig å slippe hemorider, men scheriproct salve (ikke helt sikker på stavingen) fra appotoket fungerer bra... husk alle råd mot forstoppelse, forstppelse gjør hemoridene værre, eks spis masse fiber, linfrø, frukt, sviske/rosin og grønnsaker og drikk masse vann...

Skrevet

jeg har aldri vært så fin i magen som etter at jeg ble gravid, men hemoroiden kom for det (men av andre årsaker, som nevnt ovenfor....sukk)....tydelig at de kommer uansett, bare plassen blir for liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...