Gå til innhold

Et par ting ang foreldrepenger skjema til NAV....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt satt ut av det skjema som skal fylles ut for å få foreldrepenger...Der står det jo om planlagt ferieavvikling, men det er ikke noe man må fylle ut nå eller? Jeg aner jo ikke nå åssen ferie planene blir neste år...

Og det er tre uker før termin man går ut i permisjon? Jeg har termin 30 okt, så da er det 9 okt jeg skal skrive som dato for når permisjonen starter?

Sorry for at jeg er helt grønn på det her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk helt sjokk da jeg så det skjemaet! Jeg har ikke tort å begynne å fylle det ut enda...

Det er tre uker før UL-termin du skal ut i permisjon, ja, så det er vel da du skal skrive at du går ut i permisjon. Det er jo helt umulig å planlegge ferien nøyaktig, hvem planlegger vel ferien sin ETT ÅR i forveien? Men jeg skriver bare ned noen datoer, så får vi ta det opp med våre arbeidsgivere etterhvert... Personalansvarlig på jobben min sa at det var mulig å forandre disse datoene senere hvis det trengtes.

Skrevet

9. oktober som start på permisjonen er helt riktig:) Ellers vil jeg anbefale at du setter opp ferie med en gang. Det spiller ingen rolle når du setter den opp så lenge det er arbeidsgiver som betaler ut penger under permisjonen, vi skal jo ikke jobbe uansett. Det blir mest for at NAV og arbeidsgiver skal vite hvem som skal betale for hva. Sjefen min har erfaring med at det blir litt papirmølle dersom man ikke setter opp ferie, og så velger uker mens man er i permisjon.

Ellers kan jeg si fra at man må legge ved terminbekreftelse fra lege/jordmor fra etter 26. uke, hvertfall ved mitt lokale NAV-kontor. Jeg fikk nylig brev fra NAV om at jeg måtte sende inn ny terminbekreftelse siden min var skrevet da jeg var i uke 25. For noe flisespikkeri! Og det står ikke på nettsidene deres eller i veiledningen til skjemaet heller.

Skrevet

Jeg har sendt inn kopi av ul-papirene ,og det gikk fint.

Det blir jo tross alt ikke satt noe ny termin etter det...

Skrevet

Takk for svar, da er jeg litt klokere ang det med ferien:)

Jeg har papir fra jordmora med bekreftelse på termin, men hun skrev den når jeg var i uke 20, så da er vel ikke den bra nok. Men ul-papirene må jo gå ja. Åh..gleder meg til den dagen jeg får rota meg til å sendt av gårde det skjema...

Skrevet

Er såå enig. det skjemaet satte meg helt ut..

Jeg har allerede avtalt med arb giver ang ferie (neste år)

skal ta mine 5 uker da, pappaen skal ha sin perm. slik at vi er hjemme sammen..

Men det skjemaet er irriterende..

pga. min sambo har bare et vikariat som går ut denne måneden... slik at vi ikke vet om han er i arb, når hans perm skal tas..

men da fikk vi bedsked om å srive dette i tillegs opplysninger.. evt gi bedskjed underveis..

så, eg får se ka så skjer.. nå må sambo ringe lønningskontoert å få fatt i de 3 siste lønnslippene,, som vi må sende inn...

i tilleg til en av mine..

men det er jo greit..

håper ikke behandllingstiden er forlang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...