gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 jeg er kvalm hver morge og formiddag. kaster opp om jeg spiser men klarer å holde det under kontroll om jeg tar sen frokost, ja jeg vet jeg burde spist men det byr meg imot... jeg spiser et grønt eple om jeg må spise og det holder jeg på... ellers drikker jeg en del vann i små mengder av gangen. er lei av å være uvel. er 8 uker nå og håper det går over. sist jeg gikk gravid kastet jeg opp hele svangerskapet og fikk påvist ekstrem svangerskapskvalme. da var jeg også bare kvalm de førtse ukene men det økte i stedenfor å avta så jeg håper det ikke skjer igjen... spiser ganske lite om dagene men er ikke så aktiv heller da... tenkte å prøve akupuktur mot kvalmen til uka så håper det kan hjelpe
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg går med seaband hele tiden, syns det hjelper. Er kvalm men ikke så ille som jeg har vært. Og så tar jeg ingefærkapsler, det hjelper kanskje også på. Ellers så har jeg prøvd akupunktur. Har permanåle ri øret konstant som jeg stimulerer når kvalmen tar meg, det hjelper også. Jeg er konstant kvalm, men har bare kastet opp en gang. Jeg var også kvalm hele svangerskapet sist, kastet ikke så mye opp i siste halvdel så det gikk bra. Håper det ikke blir slik denne gangen, er ikke noe kjekt nei! Er ikke noe poeng å spise om man ikke greier det. Babyen får den næringen den trenger, og blir det for ille så får du komme på sykehuset, men det vet du jo soden du hadde det så ille sist. Jeg spiser heller ikke mye, det går i epler og litt kjeks stort sett. Prøver å drikke mer da, men får ikke til det heller.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2008 tenkte å prøve å få time til akupunktur i morra... ble fortalt da jeg var der sist uke at man stakk under tunga for å få ut litt blod og at det skulle hjelpe men jeg tenkte da jeg var der at det ikke var så ille så jeg lot det være... men nå kan nåler være nåler for orker ikke å være kvalm lenger...er kjempesulten og ikke sulten samtidig, kaster opp og kan gå rett ut og spørre om mannen kan lage suppe til meg... så rar man blir lå akkurat over doskåla og fikk dejavu fra forrige gang jeg var gravid og det orker jeg ikke enda en gang, det ødela hele svangerskapet for meg.... får håpe det kanskje er fordi det er så tidlig enda og at nålene kan hjelpe meg litt i morra lykke til for deg også!
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Å, det med blod fra under tunga har jeg aldri hørt om før. Men det kan jo ikke skade så Min akupunktør sier at det er værre å stoppe kvalme enn å forebygge det, så ikke gi opp etter en time. De fleste trenger et par timer i uken for å holde det i sjakk det første trimesteret.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2008 hun jeg tar akupnktur hos sa det var mange som ikke visste at det gikk greit å bli kvitt kvalme... ei ho er tante til hadde kastet opp i mange mnd fordi hun ikke turte å bli stukket men så var hun så lei av å kaste opp så hun fikk stikke og det hadde hjulpet ganske fort og vart i mange uker før hun måtte stikke igjen... så jeg håper det funker
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Håper det ja! Vet hvor slitsomt det er. Skriv inn im orgen og fortell om hvordan du syns det gikk da. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå