Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å dra vekk litt. Veldig lyst egentlig.

Men så er det sånn at nå kommer det feriegjester hit, ikke til oss, men til svigers.

Disse tok ikke akkurat så hjertelig imot oss da vi besøkte dem for 2 år siden, så jeg har ikke så dårlig samvittighet overfor dem å stikke av noen dager når de er her.

Men guttungen vår har gledet seg veldig til å treffe dem, så jeg har mer dårlig samvittighet overefor han da. Og så er det jo de der forventningene fra resten av familien da om å være her.

Når de har dratt så har vi litt i underkant av 2 uker igjen av ferien. Så skal det feires bursdag. Så dagene mellom de har dratt og bursdagen går bort til forberedelser. Og etter bursdagen er det under ei uke igjen av ferien vår. Har vært i Sverige en gang før så seint, og da var jo alle de tingene vi skulle besøke stengt for sesongen, så jeg regner med at det blir sånn denne gangen og.

Så jeg føler at vi må dra nå om vi skal dra noe sted. Men vet at det blir sure miner fra guttungen. Og fra resten av familien for at vi "stikker av"..

Ikke greit dette her altså. Vi har liksom alltid vært ferdige med ferien før disse her kommer. Så det har liksom aldri vært noe problem før.

Men det har vært et stress.

Føler at det er ikke disse gjestene som skal oppsøke oss, men vi som skal oppvarte dem. Vanskelig å forklare. Det er liksom forventa at vi skal legge vårt liv på vent mens de er her for å stille opp for dem etter hva deres lyster er. Mens da vi var der ble vi mer eller mindre avfeid i døra.

De fleste dagene de er her så bare lemper de ungene på oss og så er de voksne turister etter eget ønske. så vi har dobbelt med unger når disse er her. Og vi tar ungene dems med på ting sammen med våre unger. Men ikke faen om de tar med seg våre unger de 1-2 gangene de tar med seg sine egne unger på noe når de er her.

En annen ting, det er så vidt vi ser han når de er her. Hun er ikke innom døra her. Og når vi er hos svigers så er det så vidt hun hilser på oss. Sitter der sur eller går i ett annet rom. Men gode nok til å ta oss av ungene dems det er vi.

Så ja, jeg har veldig lyst å dra bort, i allefall noe av tida. Men så er det det da at guttungen vår har store forventninger til at de kommer og disse forventningene fra resten av slekta.

At de oppførte seg bedritent når vi var hos dem, vet ikke resten av slekta om.

Huff, nei, vet ikke helt hva jeg vil med innlegget her heller. Ett hjertesukk kanskje. Gode råd taes og imot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dere kan reise en tur jeg, til Liseberg eller København eller no sånt. :o) Eller til steder her i Norge, som Dyrepakren eller Hunderfossen. Ikke ha dprlig samvittighet for det. Dere bestemmer jo når og hvor dere skal dra på ferie:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...