husmus &2 Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Er det ok eller ikke å bruke vippestol til nyfødt? De lærde sees ut til å strides om dette, men hva gjør man istedet liksom? Vi har katt, så jeg vurderer lekegrind og et teppe på gulvet, MEN, en lekegrind for en katt er mye mer interessant å forsøke å komme seg inn i, jeg er i utgangspunktet ikke noe stor tilhenger av vippestol, men ser helt klart fordelen i det. Hva gjør dere?
Mrs. Bouquet Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Vippestol strides vel de lærde om fordi det finnes så manget varianter. Noen gir klart belastning på ryg og hofter, mens andre er utformet og har en slik innstillingen at det ikke gjør det. Bare å kjøpe en god en og bruke den riktig.
sekke Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 jeg brukte vippestolen masse til jenta mi når hun var nyfødt. men la den helt bakover slik at det på en måte ble en seng. der kunne jeg forsiktig vippe henne i søvn.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Vi brukte Baby Bjørn vippestol veldig mye til forrige mann,og kommer til å bruke den igjen. Var helt avhengig av den ,både til å ha med på besøk og til å ha han i når vi begynte med grøt. Til å begynne med var det liggestilling,så jeg er ikke bekymra for at det var skadelig på noe måte. Han sov mange ganger i den vippestolen. Syns den var grei å bruke når han hadde begynt å snu seg,og bevege seg på gulvet,viss jeg skulle dusje eller gjøre noe som tok litt mer enn 5 min. Da visste jeg alltid hvor jeg hadde han.
husmus &2 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2008 Ja, jeg tenkte at hvis vi går til innkjøp av en så blir det Baby Bjørn sin. Visste ikke at den hadde liggestilling, så da høres det jo fristende ut å kjøpe den jo før jo bedre da.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Vi var kjempeførnøyde med babybjørn sin:) Har liggestilling for de minste ja:) Er jo best å ligge på gulvet for treningens skyld - men når vi skulle spise eller andre ting så var d ikke alltid at d egnet seg for henne å ligge på gulvet + holdt seg roligere hvis vi satt å vippet litt i stolen mens vi f.eks. spiste. Også ofte hun roet seg godt i vippestolen,når hun ikke hadde funnet roen på matta si på gulvet.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Vi har tenkt å skaffe oss både vippestol og lekegrind. Vippestol mener vi vil være kjekt når ungen begynner å ville følge litt mer med men ikke helt kan sitte selv enda, pluss når grøten skal innføres i matveien. Sikkert kos å kunne vugges litt der også vil jeg tro. Lekegrinda er ment å være en sikkerhet for oss, til å putte ungen oppi når vi ikke kan ha full oppmerksomhet på ungen, som når vi lager mat, må på do, dusjer etc., spesielt med tanke på når han/ho begynner å sette seg opp, snu seg rundt og åle/krabbe rundt. Vi skal kjøpe en med regulerbar bunn, slik at vi får ungen opp fra gulvet (vi har utgangsdøra rett inn i leiligheta uten mellomgang med dør, så det blir fort litt ekstra trekk langsmed gulvet). Katt har vi ikke, men da mamma fikk sistemann, hadde vi to katter. De var ikke noe problem, selv om det hendte de la seg til oppi der (selv om de ikke fikk lov) og kooooste seg, ofte sammen med lillebror. (Han er katteelsker på sin hals i dag, 20 år gammel) Det er farligere med katt når ungen ligger i vogna og katten legger seg oppi/oppå ansiktet... Mutter brukte ALLTID myggnett når småsøskna mine skulle sove i vogna, på sommeren, innendørs eller ute om vinteren. Grei sikkerhetsregel det med katt i huset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå