Gå til innhold

Kutte kontakt med far som bor i utlandet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd nå

Sønnen min er 3, 5 år og pappen hans og jeg har ikke vært sammen siden graviditeten.

Han er britisk og bor i utlandet.

Vi reiser til ham på ferie ca 4 uker i året, jeg betaler stort sett altid for alt. Fått kansje 3000 kr i løpet av de tre årene.

Han har vært i norge en gang, og da fordi jeg truet med å kutte kontakt om han ikke kom, hadde blitt 8 mnd siden sønnen min hadde sett han hadde han ikke kommet til norge.

Hver gang vi treffes kommer vi gått overrens i et par dager, har sex og så går det til helvete. I sommer nå var det verst, følte meg faktisk mobbet. Kalte meg navn foran sønnen vår, feks. U bitch, u can fuck off osv.

Jeg reiste en uke før det som var planen pga dette.

Nå, 5uker etter ser jeg på facebook at han har dratt til usa. Spør ham hvordan han har råd til å ta ferie og om han har flyttet for godt. Han svarer tilbake at det har ikke jeg noe med....???

Så, nå kjenner jeg bare at jeg har hatt nok, ikke kunne han ta ferie når vi var der i juni, men nå kan han det. Etter at han sa han ikke hadde råd til å ta seg fri eller gi meg penger til flybilleter. Kostet meg 15000 kroner tur retur å reise till ham. Men reise til usa uten å jobbe der, det kan han??

Tenker som så at det er best å bare kutte kontakten nå og heller vente til sønnen min blir stor nok til å spørre etter ham.

Han parter sjelden om faren, spør ikke etter ham. Eneste gangene er når vi ser opå bilder at vi parter om han, så tror jo ikke at han vil savne pappaen, for strengt tatt har han jo aldri hatt en.

Ble langt dette her, men har noen noen synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jo viktig å ikke ta fra barnet muligheten med å kjenne sin far... Men når han er så likegyldig og det bare er du som sørger for at de har kontakt, da blir det feil... En pappa må vise ansvar, det kan ikke du gjøre for han... Ville droppa å ta kontakt med han.... Kanskje han etterhvert skjønner at det er han som må gjøre noe for å kunne ha kontakt med sin sønn... Ikke vær dum snill, for det går ut over deg selv bare.. kaste bort masse energi på en lite voksen mann....

Men hvorfor får du ikke barnebidrag??? Er det annerledes når faren ikke er norsk statsborger??? Jeg har iallefall privat avtale, ikke fått bidrag på ett år snart, men så fant jeg ut at en kan ha privat avtale og samtidig la det gå gjennom trygdekontoret slik at faren får gjeld til de og ikke bidragsmottakeren.... Så da får iallefall du penger... Koster jo å ha barn, disse mannfolka burde lære seg å ta ansvar de også ikke bare vi.... Resurssterke kvinner :-)

Skrevet

Får barnebridrags forskudd av staten, 900 kr i mnd eller noe.

Dette fordi han er britisk men bor i et land som NAV utland ikke har sammarbeids avtale med.

Dessverre opparbeider han seg heller ikke gjeld som han må betale om han evt flytter til england på et seinere tidspunkt.

Sendt han en mail nå, får jeg ikke svar på den så får det heller bare være, nå har jeg stått på i 3,5 år for at han skal bli kjent med sønnen sin. Dritt lei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...