Gå til innhold

Hvor mye sover ditt barn?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye er det vanlig at et barn på 8 mnd skal sove? Hvilke soverutiner har dere? Min gutt legger seg om kvelden kl.19 og sover til kl.06.30. Da får han bryst og sover til ca. 09.00 (+/- 1/2 time). På dagen hviler han vanligvis 30-45 min mellom halv elleve og tolv. Og to-tre timer mellom halv to og fem. Er dette lite /mye / vanlig? Vil gjerne høre deres erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138272289-hvor-mye-sover-ditt-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iselin har 3 lurer på dagtid, men lengden på lurene varierer en del. Til sammen utgjør duppene på dagen 3-4 timer. Hun blir grinete hvis hun er våken for lenge, så en gylden regel hos oss er at hun trenger en lur etter at hun har vært våken i 2-2,5 time.

Hun legges for kvelden mellom 18 og 19, og starter dagen mellom 6.30 og 8 :)

Helena legges for natten i 19-19.30-tida på kvelden, får en nattpupp i 2-3-tida på natten (den håper jeg vi klarer å kutte ut snart!) og så sover hun videre til i syvtiden. Da står vi opp. Da holder hun ut å være våken max 2 timer før hun må legges igjen. Da sover hun ca. en time (fra ca. kl 9 til 10). Så her hun våken et par timer til og legges så for å sove et par timer til. Så da kan vi vel si 12 timer på natten + 3 timer på dagen = 15 timer søvn per døgn (rundt regnet;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...