Gå til innhold

Hvor mye sover ditt barn?


Baby i vente

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye er det vanlig at et barn på 8 mnd skal sove? Hvilke soverutiner har dere? Min gutt legger seg om kvelden kl.19 og sover til kl.06.30. Da får han bryst og sover til ca. 09.00 (+/- 1/2 time). På dagen hviler han vanligvis 30-45 min mellom halv elleve og tolv. Og to-tre timer mellom halv to og fem. Er dette lite /mye / vanlig? Vil gjerne høre deres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her har rutinene på dagsovinga sklidd litt ut i ferien, men det vanlige er 2-3 timer, fordelt på to lurer, den første luren er lengst, og kommer to timer etter at hun har stått opp. legger seg kl 18, og sover ca 12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iselin har 3 lurer på dagtid, men lengden på lurene varierer en del. Til sammen utgjør duppene på dagen 3-4 timer. Hun blir grinete hvis hun er våken for lenge, så en gylden regel hos oss er at hun trenger en lur etter at hun har vært våken i 2-2,5 time.

 

Hun legges for kvelden mellom 18 og 19, og starter dagen mellom 6.30 og 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir har natt frå 18.30 - 7.30, og ho søv to gongar på dagtid, ca ca 2t til saman. Alt i alt ca 15t søvn i døgnet.Trur dette er ganske normalt.

 

Det er ca 3t meir enn broren sov då han var like gamal, så eg er kjempehappy :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi sover natt från 19 - 0730.. under dagen sover vi 2 ggr.. ofta kanske bara 30 min åt gången men ibland helt upp till 1,5 timme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena legges for natten i 19-19.30-tida på kvelden, får en nattpupp i 2-3-tida på natten (den håper jeg vi klarer å kutte ut snart!) og så sover hun videre til i syvtiden. Da står vi opp. Da holder hun ut å være våken max 2 timer før hun må legges igjen. Da sover hun ca. en time (fra ca. kl 9 til 10). Så her hun våken et par timer til og legges så for å sove et par timer til. Så da kan vi vel si 12 timer på natten + 3 timer på dagen = 15 timer søvn per døgn (rundt regnet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...