piami Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Iiiiikkkk!!!! Panikken tok meg når sønnen min faktisk oppdaget en bitte liten flått på leggen min!! Har lest mye om flåtter i det siste pga ungene mine som farer rundt i skog og mark og ut i fra str og bedømme var det nok en nymfe men likevel!! Den hadde festet seg men ikke sugd noe.. Hysterisk som jeg ble ringte jeg legevakten og fikk beskjed om å rense og ha på sårsalve og følge med om det blir noe mer. De gir ikke antibiotika profylaktisk til gravide så jeg må følge med de neste tre-fire ukene.. Livredd for borriliose og bebisen i magen..
bryomamma***høygravid*** Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Det høres jo ut som om du fikk tatt den veldig tidlig! Og det sies jo at den må ha sittet ett døgn før den kan smitte! Så får håpe at alt går bra, men skjønner at du fikk litt panikk!!
Høns Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Jeg hater flått selv. Sjansen for å bli smittet er utrolig liten, og når du fikk tatt den tidlig er den minimal. Avisene er med på å skape hysteri rundt dette, så jeg ville prøvd å hente frem den rasjonelle delen av deg selv og brukt denne når du får panikk. Antibiotika skal ikke gis profylaktisk for borreliose uavhengig om man er gravid eller ikke. Det har vært diskutert mange ganger, men fordi sjansene for bivirkninger er større enn risikoen for borreliose samt atq det vil føre til overforbruk av antibiotika gjør at dette ikke gis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå