verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Min sjønne lille datter driver oss til vannvidd. Hun har enda aldrig sovet rundt, og det blir bare verre og verre....Hun har i en periode stått på vallargan, men det har ingen effekt lenger.Vi fikk det av legen i håp om at vi skulle klare å snu søvnmønsteret hennes, men neida. Med en gang vi tok pause fra vallarganen så ble det bare ti ganger verre. Vi hadde henne på vallargan i en uke, og en uke av. Det har til tider vært så lite søvn her i huset at jeg har vært sykemeldt pga dette. I forrige uke reiste vi på ferie, men måtte bare reise hjem etter to dager. Vi var utslitte og ferien ble et helvete for vår del. Hun sov nesten ikke i det hele tatt de to dagene. Da hadde hun holdt et sant helvete før vi dro også. Ble ikke rare ferien for de andre stakkars ungene....Nå har hun i tilegg begynt å våkne ca 2 timer etter at hun har lagt seg for kvelden. Og da holder hun det gående frem til vi skal legge oss. Og hun vokner gjerne 3 og fire ganger etter dette også....Nå skal resten av ungene på ferie til besteforeldrene i morgen,men ingen vil ha den lille trerroristen på besøk....Så da får jeg vel bite tennene sammen og benytte meg av skrike metoden. Kjenner jeg er på Tillab sitt nivå nå, har bare lyst til å sette ungen ut på gata her med et til salgs skilt rundt halsen.......
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 huff.. Stakkars.. Ingen råd å komme med. Men det er lov å være frustrert da. Har dere prøvd om besteforeldre kan ha enten henne eller de andre ungene en periode, uke eller noe, se om det hjelper litt for alle sin del? Tenker at unger jo kan bli totalt omvendte når de kommer til andre enn mor og far. Evt så kan de andre små ha en mini ferie. Men er jo ikke alltid dette er gjennomførbart, er ikke som før at bestemor og bestefar er hjemme og koser. de jobber jo ofte de også
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Siden du nå er på mitt nivå så tenkte jeg at jeg skulle svare jeg;) Vår lille elskling, som også er september 06 (er ikke din like gammel?) er også HÅPLØS når det kommer til legging om dagen. Muligens noe som går?! Hehe... Dere har sikkert prøvd ALT, men jeg har likevel noen små tips som gjør at ikke hun også drar fram samme følelsene som minsta her iallefall. Hun digger dersom hun får legge seg med en av oss, fortrinnsvis meg. Og hun er flyttbar når hun har sovnet. Det er jo litt slitsomt og kan ta opptil en time før hun sovner, men de verste kveldene tyr vi gjerne til denne varianten. Vi har også sett at dagsoving nå likegodt kan avvikles, så hun kan legges til vanlig tid. Og enda i tillegg til det igjen var hun klar for å legge seg litt senere enn vanlig, vi har pleid å legge henne 19 og hun har da sovnet ca 1930. Nå legger vi henne ca 20 og hun sovner da til 2030. Men på den annen side, hun har, etter intens jobbing, vært flink med leggingen frem til hun ble storesøster, og siden deres ikke har vært det er det jo klart at neppe noe av dette funker heller. Men ideen er nå der, om dere ikke alt har forsøkt alt sammen;) Lykke til, min fulle sympati!
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 et vennepar jeg kjenner godt hadde samme problem i 3 år.... gikk også på den medisinen, men bivirkningene var ikke bra el noe så de sluttet med det... Vet ikke om det kanskje var fordi mannen til min venninne er alkoholiker og, venninna mi var utslittt, gjorde allt selv og sovna alltid når barna sovna.... Var ungen hos besteforeldrene oppførte hun seg helt annerledes og nå er de skilt og ungen sover gjennom hele natta... Sier ikke at jeg tror dere har alkoholproblemer el noe, men det kan hende det har noe med balansen i hjemmet også å gjøre???? Uansett lykke til :-)
Northernlights Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Du har min fulle sympati også...vet så altfor godt til dette her,ja. Minsten blir 3 i oktober.Men fremdeles våkner han 1-2 ganger hver natt. Og kravler i vår seng. Og vekker meg...så våkner jeg med hodepine hver morgen pga for lite søvn. Har lagt meg klokka 7 på kvelden et par kvelder, bare for å få litt søvn. Men det er slitsomt. Kunne virkelig ikke klart å hatt en jobb akkurat nå, jeg....Føler det er nok jobb å passe nuskeluren. Og ingen ville passe han heller, da jeg var i Norge. =o/ Ble lei meg, men sånn er det. Folk vil bare passe snille barn som ikke gjør noen sprell...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå