Gå til innhold

Orker snart ikke mer :-(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste 4ukene vært mye plaget av kynnere (er "bare" i uke 36). Mange kvelder har jeg kynnere mer eller mindre regelmessige hvert 5min. Endel av de er så sterke at jeg må puste meg igjennom de. Har bare fått beskjed om at "ignorere" de, men si fra om det blir verre (fødsel på gang).

 

-Bekkenløsninga har siste uka vært helt jævlig. Fysio er på ferie, og kynnerne gjør at jeg ikke greier å trene som normalt... Sliter seriøst med å snu meg i senga nå, noe som gjør at alle musklene i skrotten er såre da jeg ligger å spenner meg istedenfor å snu meg når jeg sover.

 

Kombinasjonen av kynnerne og bekkenet gjør at jeg sover ekstremt dårlig. Er som regel våken 2-4timer hver natt, og får sjelden sove noe mer enn 1 time på dagen...

 

Så er alt det andre "standard plagene", væskeansamliger med hobbitføtter og hovende hender, halsbrann, ubehag ved magesekken etc.

 

Tenker med skrekk på at jeg kan risikere å gå slik (det blir vel verre i og med at jeg blir tyngere) i 6uker til om jeg går to uker over termin...

 

Noen som har noen oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er uke 38+3 nå, og med meg var uke 35 og 36 de desidert verste ukene!! Vonde kynnere hver kveld, lite plass til lunger og magesekk pga at livmora stod så høyt og det var veldig ubehagelig. Også bekkenløsning....

 

Men så sank magen lenger ned og det hjelp betraktelig!! Nå ligger hodet langt nede i bekkenet og stabiliserer, og jeg har igjen plass til både mat og lunger og kan både spise ganske normalt og puste. Så håper det blir bedre for deg også snart!

Skrevet

Skjønner at du er lei og sliten! Selv om man vet at det er kort tid igjen, så er hver dag en en liten evighet. Mitt oppmuntrende ord er at jeg også hadde det verre i uke 36 enn jeg har nå i uke 38. Jeg sov dårligere og var deretter mer sliten. Jeg hadde mer bekkenplager og halsbrann. Faktisk mer vann i kroppen også. Er nå i disse dager ganske utålmodig og spent med tanke på fødsel, men ikke like lei. Prøver å ta en dag av gangen, stiller ingen krav til ting som skal gjøres eller burde gjøres og prøver å kose meg litt (ikke alltid like lett. Haha). Vil bare avslutte med at du snart er i mål. Ufattelig å tenke på at man snart har vært gravid i 40 uker. Tenker litt på hvor saaaaakte de første 12 ukene gikk og nå sitter vi her med store bollemager og har snart små babyer på fanget. Masse lykke til!!

Skrevet

Takk for oppmuntring jenter ;-)

Godt å høre at det ikke trenger å være like ille hele veien ut... Blir ekstra ille når jeg er våken 6timer iløpet av "natta".

 

Var på kontroll i dag, alt så bra ut (dvs legen måle sf målet til å være DIGERT, men han er veldig usikker på slike målinger), så det er bare å vente til lillemann er klar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...