Gjest Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 du står i køen, den er lang, barna holder seg ikke i ro og du blir stressa, men ser jeg at en bak meg kun skal kjøpe en melk og jeg har vogna full, slipper de forbi jeg altså... Synes det er så mange som krever sin plass for enhver pris og vil ikke slippe noen forbi... hvor er medmenneskeligheten blitt av??? om jeg slipper denne stakkaren forbi meg så tapte jeg kanskje 20 sekunder.. å nei, det går jo ikke stakkars meg liksom føler jeg at folk tenker.... Flere??? Kjøper jeg kun en ting og det er lang kø så er jeg så frekk jeg at jeg spør om å få snike.. lol :-) synes det er helt fair jeg, iallefall når en har barn som er utolmodige som er med :-) Er det flere enn meg som frivillig slipper folk forbi? tilbyr før den bak spør?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Ja hvis jeg har tid så gjør jeg det. Men gamle kjærringer som absolutt ikke har dårlig tid og som tar det som en selvfølge sier jeg faktisk nei til. Hvorfor? Fordi som regel sitter ungene i bilen og venter da jeg ikke orker og ha de med inn når jeg handler:) Ergo har jeg dårligere tid enn dem....
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Jeg slipper stort sett eldre eller stressede mammer forbi om de kun skal ha brød og melk hehe, men jeg spør sjelden om å få komme foran i køa. Apropo kø opplevde jeg noe som irriterte vettet av meg på kafe, var den dame foran meg i køa som brukte eviglang tid, sønnen min hylte av sine lungers kraft for han skulle ha melk og rundstykke, helst i går hehe. Så var dama ferdig og hun i kassa satte melka i micro mens jeg skulle betale da hun dama sannelig kom tilbake for å klage på å ha fått tilbake FOR MYE penger.. Ungen min bælja enda verre og folk kikka på meg som om jeg hadde to hoder, til slutt tålte ikke nerveren mine mer så jeg mer eller mindre glefsa at jeg kan vel kanskje få betalt meg ferdig jeg før ungen min går ut av sitt gode skinn.. Såklart var melken i mellomtiden blitt kokvarm i microen fordi den ble glemt av hu i kassa når damen begynte å klage, så jeg satt med en ilsint baby mens jeg ventet på at den skulle bli kald nok da.. Er vel en av få ganger jeg virkelig har hatt lyst til å klubbe ned noen i kø..
Willy Wonka Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Opplevde det faktisk idag på Hennes og Mauritz. Laaaaang kø, kun 1 i kassa. Ekspeditrisen betjente tydeligvis venninna si eller ei hun kjente godt og de skravla om skoleplass, sommerferie og det tok unødig laaang tid for at denne jenta skulle få betalt 3 små varer... til slutt var det flere som stønnet og himlet med øya. Heldigvis for ekspeditrisa hadde jeg akkurat tilfredstilt blodsukkeret mitt med lunch, så jeg var ganske rolig i forhold til hva jeg ville vært FØR lunch...hehe..
yasmina Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 her er koekulturen ganske annerledes saa her gaar man bare foran hvis man kun har 3 - 4 varer, spoerr egentlig ikke engang. Men de er ogsaa flinkere til aa ha kasser med max ti varer, kasser for disables osv....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Ja, da sie rjeg som regel ifra.. Kjipt er det om den bak der også har to varer.. Hva gjør du DA? Og kanskje den bak der har tre varer..
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Jeg tilbyr vel oftere enn folk spør jeg da. Men jeg har sjelden dårlig tid eller få varer. Og ungen er alltid med på butikken. Ellers så kommer det litt an på hvordan folk spør også. Om de er høflige sier jeg oftere ja enn om de er frekke og bare forventer det:)
Bunnies by night Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Ja! Hvis jeg ikke skal rekke noe og har dårlig tid så slipper jeg GJERNE folk bak meg foran, de ekstra sekundene spiller da ingen rolle for meg:) Til gjengjeld setter jeg stor pris på å bli sluppet foran i køen dersom lillegutt skriker som besatt i vognen og alt jeg skal ha er en bleiepakke og vedkommende foran meg i køen har virkelig vært på storshopping;) Ja takk til mer folkeskikk og hyggeligere stemning blant folk!
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Jeg slipper folk forbi om jeg har tid og er alene og har helse til det. Da jeg f.eks gikk gravid med mini hadde jeg så ille bekkenløsning at jeg slet med å stå oppreist, så da var det frem for en hver pris, 20 sekunder kunne bety mye det. Har jeg med meg 3 unger som er utålmodige, tuller, hyler el så slipper jeg ingen forbi, da er jeg ganske desperat etter å komme meg avgårde, eller om mann og barn venter i bilen utenfor (men da har jeg sjeldent mer enn et par varer selv heller). I slike tilfeller ser jo ikke andre hvorfor jeg da har så "dårlig køkultur" som du kaller det, de kan jo ikke vite at noen venter på meg.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Jeg spør sjeldent, men om den foran meg i køen snur seg og jeg har med unger eller er gravid så passer jeg på å se passe plaget ut slik at de forhåpentligvis tilbyr selv at jeg kan gå foran, noe de da ofte gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå