moder3 Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Det sies at man tar svangerskapet ca et par uker tilbake fra unnfangelsen, ikke sant.. Ut fra babyverden sin kalkulator skal jeg ha termin 4. feb dersom det stemmer at unnfangelsen var den 12. mai (husker ikke dato for siste mens..). Men taes det da hensyn til at det kan ha tatt noen dager før egget festet seg, har syklusen noe å si osv? Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde el da, og at det er da det måtte ha skjedd, men lurer likevel. Så kjedelig å bli skrudd to uker tilbake liksom (spesielt da jeg er overbevist om at jeg allerede har kjent liv flere ganger siste uka, hehe).. Den 7. juni testet jeg, selv om jeg hadde hatt tydelige symptomer mange dager før det, som ekstrem utmattelse og trøtthet, avsky mot kaffe og småkvalm. Skulle tro at den terminen jeg har satt skal stemme? Noen som er treeeege med å gå til doktoren for første sjekk her serru, og nå har han ferie så da blir det vel ikke noen svangerskapskontroll før uke 14 (tror jeg er 11+6 nå) eller noe, tipper jeg..;-P Takk til deg som orker å svare på dette hodebryet;-)
Julia/Julie Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hvor lang menssyklusen din er påvirker termindato. Jeg ville tro at det er vanskelig å si helt eksakt hvor langt du er på vei hvis du ikke vet når første dag i siste mens er. Hvis du føler deg i god form, så har det vel ikke så mye å si når du går til lege første gang. Ved ultralyden i uk 18/19 vil de jo kunne beregne termindato for deg, så da er det den helsevesenet vil gå etter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå