Gjest Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Vi har vært og kikka på vogn. :-) Har egentlig bestemt oss for at vi vil ha kombi vogn, da vi syns det er mest praktisk, men... På barnas hus sa de at nå er det kun simo som har kombi (som de selger da). Emmaljunga hadde en, men den var gått ut av produksjon, den var visst ikke bra nok eller noe mumla han... Syns vogna er kjempe fin, og virker veldig bra for "norske" forhold, som han sa i butikken... Men det en jo veldig tung da, og kanskje litt svær, som andre her inne sier... Men dere som har den... Er den så stor og tung? Flere sier at de må demontere den i flere biter for å få den inn i bilen.. Vi har stasjonsvogn, burde ikke være noe problem med plass da? Og er den så tung å trille? De andre bagvognene i butikken (med 4 hjul) virker like tunge syns jeg.... Har ikke lyst på 3-hjuling, fordi om de selvsagt er mye lettere...
Gjøkeredet③ Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Hei på deg... Jeg er ingen verdensmester i barnevogn, men vi har kjøpt Simo Combi! Syntes den virker veldig stabil og grei, og de på Barnas Hus mente at dette er en av de beste vognene på markedet.. (Sa de ihvertfall) Har et par venninner som har, og har hatt denne vognen, og de sier at de var kjempe fornøyde og mener jeg har gjort et godt valg.. Så da velger jeg jo å tro på de:o) Ikke lett i denne jungelen av barnevogner å velge "riktig" Vi har en ganske stor SUV, så vi fikk grei plass for vogna i bagasjerommet.. Har to venninner som har denne vognen nå som har A4 stasjonsvogn, og C5 stasjonsvogn, og de får plass til den i bilene sine! Nå har ikke jeg løftet på så mange vogner i mitt liv, men må jo ærlig talt si at den er jo ikke såååå tung! Ser vi har termin på samme dag forresten;o)
Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Ja, vi har en simo kombi. Jeg syns den er tung, uhamslig, ikke særlig fornøyd med kvaliteten, trekket falmer gradvis, hjula er trøblete med tanke på ventiler som må byttes ut realtivt ofte for at det ikke skal sive luft ut i løpet av et par dager og selve bremsa er ødelagt. Sportdelen er vond for barnet å sitte i. Den skal straks på dynga, blir i dårlig humør av å se den faktisk. Trillekomforten er elendig når jeg sammenligner den med de andre vognene vi har, men det har nok en del med at den er både tung, ujevnt lufttrykk i hjula om oftest og ikke helt ny lengre. Eneste fordelen er at den er lang og kan brukes som sovevogn så lenge barnet sove på dagtid. Er du bestemt på at du vil ha en kombivogn råder jeg deg til å ta en nettere, lettere vogn med bedre kvalitet (etter min mening) teutonia mistral. Da kan du velge om du vil ha softbag eller hardbag.
JordbærMamma Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Har også Simo Kombi, har ikke noe sammenligningsgrunnlag med andre vogner, men kan jo fortelle at jeg liker vogna godt (bruker bagen en del utenom trilleturer!) og at den går godt inn i bagasjerommet på vår Passat stasjonsvogn Uten å demonteres. Skulle gjerne hatt litt større plass i bagen, men tror den faktisk er større i de nyere modellene enn i den jeg har (2005 modell..)
JordbærMamma Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Vi har ikke hatt noe problemer med verken hjul eller ventiler, bremser el. l. Har aldri tenkt over at den var vond å sitte i for gutten vår heller, han har brukt den i 2 år. Den er litt tung å trille, kanskje litt vanskelig å svinge på, men vi bor landlig til så det er en liten sak her.
snart 3 små lykketroll Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Jeg har denne vogna. 2007 mod. er veldig fornøyd, stor god plass. Hadde en Brio duo til førstemann. Men jeg må si meg enig i at denne vogna er litt i tyngste laget når den skal ut og inn av bilen. Og denhar velte for oss to ganger ved at ettåringen har lent seg frem mot stelleveska slik at vogna har fått overvekt. Men jeg har planer om å bruke denne til babyen som kommer til vinteren, for simo er supre vinter vogner. Gode å trille på snø Lykke til med vogn kjøp. Simo er et trygt valg
Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Vi har nok litt forskjellige erfaringer. Jeg sier jo bare mine og tar også i betraktning hva som blir sagt om denne vogna i omgangskretsen min. Jeg fraråder alle å kjøpe denne med mindre de er helt sikre på at de har veldig lyst på den vogna. Det er så mange andre alternativer som har kommet de 3-4 siste årene, og den nye generasjonen vogner syns jeg er så mye bedre enn den vanlig simo kombi vogna de fleste valgte før. Oppdaget det ikke før jeg hadde prøvd ut alternativene jeg heller. Alle venninne mine har hatt denne vogna til sitt første barn, og ikke en eneste en har brukt den etter at babyen ikke roet seg i bagen lengre. Alle har kjøpt en lettere og nettere vogn til sportsvogn, gjerne firehjuling. Vi bor også på landlig til, så vogna skal trilles i oppoverbakker, nedoverbakker og tas inn og ut av bil. Nei, jeg vil bare at alle som skal kjøpe seg vogn nå ikke velger denne når det er så mange andre å velge blant.
C@milla *EMIL* Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Har også kjøpt simo ) Har trilla en del på nevøen min, som også har hatt simovogn. Liker den veldig godt. Sant nok, litt tung, men stor bag hvor de kan ligge lenge. Eks så passer den enda som barnehagevogn å sove i, gutten er 18 mnd.. ) Jeg har ikke stasjonsvogn, så må nok demontere den litt for å få plass i bilen, men bryr meg ikke om det. Likte den, enkelt og greit!
oo00oo Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Vi kjøpte en simo kombi 2005mod brukt. Kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd. Ang kvalitet vil jeg si veldig bra siden vi har kjøpt brukt og har brukt den i over et år nå og ikke noe galt med den enda. Det er god plass i baggen har hørt at av kombivognene som har vært er det simo som har størst bag. Vi har stasjonsvogn og får god plass til vogna baki. Når vi har vært på ferie har vi kun tatt av hjula og har da hatt plass til resten av bagasjen. Synes ikke¨den er så tung å løfte inn i bil og etter at vi tok ut bagen og bruker kun sportdelen er den ihvertfall ikke tung og det er jo tross alt sportsdelen en bruker lengst... Ang det å trille er den selvfølgelig tungere enn trehjulingene med svingbart forhjul, men jeg synes ikke den har vært tung å trille. Og det er god plass til handleposer osv under og det er jo et pluss. Ang det ei sier at sportsdelen er hard og sitte i er jeg nok enig i. Har ingen andre vogner å sammenligne med da.. Men det er ikke noe problem om vinteren har jeg hatt saueskinn som sønnen min har sitti på og nå om sommeren har jeg bretta et teppe som han sitter på og da er det ikke hardt underlag...
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 Tusen takk for alle synspunkter! :-) Det er sannelig ikke lett å velge vogn... :-/ Det er Simo kombi vi tenker på, har liksom ikke sett oss ut noen andre alternativer.. Men en blir så itvil når en hører at den er så stor og tung! Men man trenger sikkert den trimmen etter at man har født :-) Flere synspunkter mottas med takk! Og dere som fraråder, har dere noen konkrete andre forslag til kombi vogner dere anbefaler? :-)
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 En liten ting til, dere som har denne vogna, hvilket understell har dere valgt? Vanlig sølvfarget, eller svart?
Baby i vente Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Hei! Vi har Simo Combi. Er svært fornøyd med den: Den er stabil, stor bag, forholdsvis rimelig, får plass i bagsjerommet uten demontering, ingen skader/feil på vognen så langt (brukt i 8 mnd), lett å legge sammen, triller godt da den har store lufthjul og stort utvalg i farger/ mønstre. Du skal være svært svak hvis du ikke klarer å bære den inn og ui av bilen. Men en ting vil jeg si den ikke egner seg så godt til og det er shopping i små klesbutikker osv, da den er stor og trenger plass for å snu/ runde hjørner. Sikkert andre merker som fungerer minst like godt, men det er nå det jeg kjenner best til. Av mine 8 venninner som er ute i fødselspermisjon nå har 7 av oss kjøpt Simo og alle er fornøyde med det.
Fire småtroll Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har hatt simo kombi til alle mine tre barn, første kjøpte jeg i 2001 og brukte til to barn, andre kjøpte jeg i 2007 og skal også bruke nå til nr fire.. Jeg er veldig fornøyd! Det viktige for meg er at vogna er stabil, både på grusveier og på asfalt, at den er godt fjæret og god og trille. At den er stabil og trygg (ikke velter som en trehjuling) på snøføre og over fortauskanter og brøytekanter. At den er lun og god for en liten baby. Den oppfyller absolutt alle mine krav. Den er litt tung, men det gjør den stabil og trygg, ikke noe problem å løfte den inn i bilen likevel, får fint plass bak i vår stasjonsvogn. Eneste negative jeg kan komme på med Simo er at du risikerer en punktering eller to, men det gjør du med alle vogner som har lufthjul. Jeg har likevel kjøpt en nettere mindre sportsvogn som jeg har i tillegg, en Teutonia Mistral, er fornøyd med den også, men irriterer meg grønn over at den er såpass åpen, ikke har solskjerm som ekstrautstyr (som Simo har) og ikke minst av den er så lav at jeg ikke får gått på butikken med den, er ikke plass til så mye som en handlepose under den.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Teutonia mistral har solskjerm http://www.lilleprinsen.no/product/0/9272/454023/Teutonia_Solskjerm.html
monica får juliprinsesse Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 har å simo kombi vogn...å e veldi fornøyd m den....lett å bruke å go å stødi å stabil...har ikke stasjonsvogn så bi litt demontering...men d går så bra så....konge vogn... lett å ta m på bussen å, å ingen problema i byen..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. juli 2008 #16 Skrevet 20. juli 2008 Har simo kombi men kjøpte OTH etter ei stund. Syns den er alt for tung og diger. Har ryggproblemer så det ble et must etterhvert med noe som var både lettere å ha inn i bilen og lettere å trille. Men vogna er jo solid og av god kvalitet. Men det fins mange bedre vogner på markedet i dag!!
mor_til_2_84 Skrevet 20. juli 2008 #17 Skrevet 20. juli 2008 Da sønnen min ble født, hadde jeg kjøpt inn en simo lombivogn. Var veldig fornøyd med den på mange måter, men til mitt bruk ble den bare alt for tung... Jeg har en relativt stor hund som trekker endel, og hadde da et evig strev i nedoverbakke, og når jeg skulle svinge med vogna. Derfor måtte jeg gå over til 3 hjuling, for å få det enklere. Men er enig i at simo er en solid og god vogn på mange måter, og at bagen er fin. Men kommer jo an på hva slags hverdag man har, og hvilke krav man har til en vogn..
Luksusfellen Skrevet 20. juli 2008 #18 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har simo kombi er vel egentlig fornøyd med vogna, men jeg kjøpte en ny teutonia kombivogn for jeg syntes simoen var for tung. Løftet den inn og ut av bilen hos dagmamma og dro den av og til opp i leiligheten (2 egt.) Jeg er 10 ganger mer fonøyd med den lette teutoniavogna! Barnet vokser sikkert fortere ut av en teutonia, men da kjøpte vi en stor trille. Hadde nok ikke kjøpt simo in the first place om jeg viste om andre alternativer. Ungen vokste ut av Teutonia ved ca 2,5 års alder. Er litt stor for alderen. Men synes sportstrillen er helt super og sitte i og sove i.
AO3 Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 Brio har også kombivogner. Jeg har kjøpt Brio kombi... Tenker som du ang størrelse/tyngde og at den passer for "norske" forhold. Om det stemmer, vet jeg ikke enda.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 20. juli 2008 #20 Skrevet 20. juli 2008 Kristin 1974 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg!!!! Jeg har hatt både simo kombi, teuntonia mistral og quinny 3xl Med andre ord både 3 og 4 hjuling. Teutoniaen er altfor åpen,og det samme er quinny. Quinnyen er ustabil ,men veldig god å ha på shopping,siden den har 3 hjul,men dårlig i terrreng. Simo Kombi er den vogna jeg har likt best,og skal ha til mini når han kommer,som "hovedvogn". Kommer nok til å ta quinnyvogna når vi skal ha den med i bil,til shopping osv. Syns Simoen er tung å ta inn og ut av bil,så derfor velger jeg den hjemme når jeg skal trille ,og handle på butikken. Kjempegod plass under. Der taper både quinny og teutonia hos meg,siden det nesten ikke er plass til noenting under..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå