kriztie Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Hvordan ser man forskjell på dette? Når man har vannavgang skal det være mye eller kan man gå å lekke i noen dager? Å hvor mye fostervann kan man lekke i en dag? Trenger det å være farlig å lekke litt fostervann? Dette lurer jeg veldig på)
pusi og lille pusi:) Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 d kan være fali å lekke fostervann! d kan føre til at bakteria eller virus komme inn t babyen, og d kan føre til for lite vann i magen så babyen ikke overøeve... så mistenke du vann avgang så bør du sjekke d.. e fort gjort, dem bare stikk en sånn q-tips inn i dæ, å den ska være der i et min, så i løpet av nån få min så har du svare på d... mene ikke å skremme, men ville ha sjekka va æ dæ... gjor d sjøl den her uka, e veldi betryggans ettepå å ha d sjekka:) trur at utflod så ser du at d kan være litt slim(eller mye), trur d åsså kan være litt mer hvitt i d.. mens fostervann e tyntflytans å blankt... kor mye, kor lenge å kor mye på en dag trur æ d ikke e nåkka ånkli svar på..
kriztie Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 Hmmm.. har lekket blankveske i noen dager nå. Det er kanskje snakk om en halv dl om dagen, akkurat nokk til at det går igjennom trusa. Men så kan det vare en dag der der bare er et par dråper. Er så fryktelig usikker på dette!
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Hei! Jeg har det som deg, trur jeg.. Jeg er skikkelig usikker på om det er det.. Føler meg såå dum hvis jeg drar til sjekk og det ikke er det... men er jo det de er der for da.. men jeg kjenner det lekker ut litt iblandt og det er ikke utflod.. Har prøvd å lukte, lukter ikke som urin, men mener det ikke lukter søtt som fostervann skal... blir usikker jeg:)
M*A*S*H* Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Dette sa jordmora mi til meg; ta på en svart truse eller hvertfall mørk og ikke bruk truseinnlegg. La den så tørke. Hvis det tørker og ikke syns - kan det være fostervann, hvis det tørker litt sånn hvitaktig/gulaktig - er det bare utflod. Jeg lakk aldri - og lurte vel egentlig aldri på om jeg gjorde det heller, vannet gikk med et plopp:-D Det luktet svømmehall??? - rart og emment - og ikke som utflod i det hele tatt. Men er dere i tvil kan man lett sjekke som de sier over her. Kroppen produserer heldigvis fostervann hele tiden, så det blir ikke tomt sånn uten videre, men lekker ting ut er det en inngangsport inn. Så er du veldig i tvil - sjekk:-D
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Takk for tips:) Lagt det til tørk nå.. hehe... Jeg tenkte at tørket urin lukter man hvertfall.. Men er liksom usikker om det er noe utflod jeg lukter og.. det er noe der fra istad, før jeg kjente det lakk litt.. Men vi kan vel lekke urin og ell?? vanskelig dette syns jeg..
M*A*S*H* Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Mange som lekker litt urin også, særlig om man har født før visstnok. KNIIIIIIIIPEØVELSER suger!!!! Men er nok ganske viktig... Sukk. Men så kjedelig... Jeg trodde jo jeg tissa på meg da vannet gikk, men så skjønte jeg jo ganske fort at nei - så mye tisser man ikke hehe. Men er dere i tvil fortsatt kan man jo spørre jordmødrene om hva de tror. Er ikke noe vits å gå og være bekymret for noe som kan sjekkes:-D
MammaCecilie Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Hmmm... Dette lurer jeg på å. Ble litt klokere av å lese svarene på innlegget her men... De siste timene nå har jeg bare sittet og sett på tv, og når jeg skulle reise meg opp var det litt vått i sofaen hvor jeg hadde sittet... Jeg har hatt en del utflod, men aldri så det har gått gjennom så vet ikke om det er det liksom. Føler meg dum hvis jeg skal dra og sjekke og det ikke er noe... Hva tror dere?
august o8 Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Vil bare minne dere som er usikre på om dere har vannavgang eller ikke på at hvis det virkelig er vannavgang så er det ingen vei tilbake, da er fødselen i gang. Jeg gikk sånn i tre dager sist svangerskap før jeg tok kontakt med sykehuset. Da jeg kom inn for en sjekk fikk jeg beskjed om at det var fostervann, og siden jeg hadde gått med det en stund fikk jeg ikke lov til å dra hjem å hente kofferten en gang! Jeg fikk da antibiotoka, og etter 2 dager ble fødselen satt i gang. Man skal ikke gå mer enn så og så mange døgn med vannavgang! Da jeg ble satt i gang var det en mnd før tiden, så dette er viktig jenter! Få sjekket opp i det om dere er usikre! Lykke til!
pusi og lille pusi:) Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 ja få d sjekka! æ fikk veldi mye skryt av dem at æ fikk d sjekka.. dem e veldi nøye på at d ska sjekkes! dåkker vil føle dåkker mye bedre ette at dåkker har fått d sjekka:)
kriztie Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2008 men så er det også det at jeg har mye utflod fra før, så jeg har problemer med å kun få lukte på det som er blankt. Altid når jeg tar av meg trusa har jeg en stor våt flekk og litt utflod i midten... Skjønner ikke hva som feiler meg, men jeg er faktisk litt redd for å ringe føden.. *dumme meg* Men får jeg like mye blank veske ut idag som i går så SKAL jeg ringe:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå