Gå til innhold

Korleis går det med alle juni babyer??


trebarnsmamma84

Anbefalte innlegg

Korleis står det til med alle junibabyene???Me får vel holde litt kontakt sjølv om småttisene er kommet til verden:)

Her går det berre bra. Emil veks og blir stor gut...Tenk på onsdag er han 1 mnd gammel...tida går så utrule fort....På tirsdag var han 4485 g og 56 cm...har lagt på seg 645 g og strekt seg 4 cm på 3 veker...får litt tillegg på kvelden,då han ikkje blir mett av det eg har...Søv godt om natta og er stort sett snill og grei=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg trodde dette var siden for oss som har fått våre juni-babyer...men det er jo veldig liten aktivitet her:-/ Håper inderlig det tar seg opp! :-))

 

Her er det full fart om dagen! Storebror (3 år) har ferie fra barnehagen, og lillebror ble 4 uker gammel i går:-) Han spiser godt, og legger veldig bra på seg. Han veide 3430 ved fødsel, og 4675 nå på tirsdag:-D Amminga fungerer veldig greit, men han er veldig hyppig på puppen. Vi har ikke fått noen rutine på spising og soving ennå, og han vil ha mat rundt hver 2.time hele døgnet. Men det stabiliserer seg vel etterhvert:-)

Ellers har han 2 perioder i løpet av dagen hvor han er veldig våken, og da er han veldig glad i å få "sitte" oppe sammen med oss og se seg rundt. Han er veldig opptatt av storebror, og det er selvsagt stas! *hehe*

 

Neste uke begynner barnehagen igjen for storebror, og da skal vi begynne med "trim-turer" med vogna;-) Lillebror ble født med keisersnitt, så det har tatt litt tid å komme skikkeilg i form. Men nå er det ikke lenger lov å ligge på latsiden *hehe*

 

Ønsker alle junimammaer en fortsatt god sommer, og kos dere med babyene!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea er i dag 4 uker:-) syns tiden går så fort. her går det bare bra hun vokser og gror som hu skal sover godt om natta i natt sov hun faktisk 7 timer i strekk jeg våknet flere ganger for å sjekke om alt var ok og liksom ventet på at hun skal våkne. har flere netter sovet 5 timer i strekk men ikke 7. håper det varer:-)

 

hun fester blikket på oss i korte sekvenser av gangen og i går kom første ordentlige smilet g det var gitt til storesøster på snart 4 år noe storesøster syns var kjempe stas.

 

syns det er merkelig å plutselig være tobarns mor og måtte dele oppmerksomheten på to barn. storesøster er veldig stolt men en viss sjalusi er det jo her sliter veldig med å få storesøster til å sove om kvelden hun ligger våken i flere timer å lytter etter hva vi gjør med lillesøster. og de fleste kvelder sovner hun ikke før lillesøster er lagt i vuggen sin for natten noe som ofte ikke er før i 10-11 tiden.

 

sliter også litt med ammingen. hun blir liksom ikke mett av det hun får fra meg. sleit med dette med storesøsteren og så det var jeg forberedt på og bestemte meg for å ikke stresse med det denne gangen noe som sleit meg helt ut forige gang for jeg følte meg så ubrulelig som ikke fikk til ammingen. denne gangen er jeg mye mer avslappet og gir henne litt mme i tilegg og får dermed en fornøyd baby og en mor som ikke er helt utslitt. storesøster syns fortsatt lillesøster tilbringer alt for mye tid ved mammas pupp:-) er veldig mye hun trenger hjelp til hver gang lillesøster får mat er vel en del av sjalusien det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jenta mi blir 11 uker i morgen! Tiden går for fort denne gangen også...

Hun var 4045 gr ved fødselen, 5120 gr ved 5,5 uker. Spent nå til 3 mnd-kontrollen.

Hun har nå begynt å koordinere hendene sine, og funnet ut at hun har fingre som passer godt i munnen! =)

Her er det kun amming som gjelder. Hun tok ikke puppen før hun var 3 uker... Nå tar hun ikke flaske lengre.

Hun legger seg i ni-tiden om kvelden, og sover til ca 05. Litt mat da, så sover hun til 9-10 før det er morgen.

Sover en lang dupp på 3-4 timer om dagen, og en litt kortere en litt senere!

Stort sett blid hele tiden. Enkelt å få frem smilet i henne. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vesle frøken vokser og utvikler seg i rekord fart:)er nesten redd jeg skal gå glipp av noe!

hun er nå 3 mnd og 3 dager,og er ei blid og hærlig jente!

Hun legger seg i 21 tida og våkner ikke før i 7 tida neste morgen,så jeg er overlykkelig:)

Må fortsatt "lure" henne i seng,rett fra puppen,men jeg regner med at det å sovne av seg selv kommer etterhvert!

 

Var på 3 mnd kontroll i går,og nå er hun 6150g og 59,5 cm!

Hun har fortsatt ikke dobblet vekta(hun var 3194g og 48 cm ved fødsel),men er ei god å rund bebis jente!

 

Nå ler hun den hjertligste latter og er helt skjønn :)er det rart vi smelter!?

 

Jeg er en super lykkelig mamma.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulte begynner å bli stor og begynner virkelig å vise seg å være en bestemt ung frøken:) Ting skal helst skje på hennes premisser hele tiden:) Men vi koser oss masse og tenk snart er hun 3mnd synes tiden har gått så fort! Vi bruker 62 i klær og vokser vel snart ut av det også:) Har ikke vært på kontroll på en stund da vi snart skal på 3mnd men sist vi veide var hun 5560g og 60lang men tenker hun har dratt godt over 6kg,en liten sumo dette;) Hun legger seg rundt 20 på kvelden og sover til mellom 6-7 på gode dager,men ofte er det mat rundt 4 også. Hun sover bare korte økter på dagen på mellom 45-60min noe som gjør at mor stresser med alt annet de gangene hun sover:) Er ikke mye jeg rekker over,men hun trives en stund i lekegrinda også så da får jeg gjort litt mens hun er våken også.. Ellers går dagene med til turer og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi ja tenk så store søte små vi har fått!!! Tuppa her kom 17 juni, å da sitter jeg her med mine fantastiske mattekunnskaper og lurer på hvor mange uker hun er nå!! Heheheeheheh!!

 

Hun er ei oppmerksom frøken som liker å snakke med oss, og ha kontakt, men som også kan ligge leeeenge på matta si og leke med babygymen! Hun er aktiv og sterk i kroppen, og en god plugg!!! Heheeh! Noen solide kinn og ei riktig dobbelthake, kjempegod lita tuppe!!!

 

Storebror på tre er kjempestolt, og passer godt på henne.. Det beste han vet for tia er å ligge bak henne når hun ligger på matta og kose med hodet hennes!! =)

 

Sover ikke noe særlig på dagen, men så lenge natta er god så er alt bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som tiden flyr.

I morgen er snuppa vår 3 måneder!

 

Synes tiden går for fort, og hver dag skjer det nye ting og forandringer.

Herlig å være mamma til en så perfekt liten datter :)

Vi storkoser oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

3 måneda i dag!!! Utrolig så fort tia går, å samtidig har hun vært her bestandig kjennes det som! Nå ligger hun på gulvet og leker med lekene i stativet, det syns hun er supermorsomt, og storebror leker og koser med henne.. Kjempeflink storebror altså!

 

Her er det kun puppen som gjelder, og smokk vil hun heller ikke vite av! Så kom ikke her med noe plast altså!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille ble født 27.Juni så er straks 3 mnd gammel. Han er en fantastisk snill liten gutt som smiler masse, og "prater" og lager de herligste lyder:-) Han prøver å le men klarer det ikke helt enda, flirer meg ihjel når han prøver:-) Har er flaskegutt og er veldig glad i smokken sin, men vil helst bare ha den når han er trøtt nå for tiden:-) Han er flink til å ligge alene å leke, men er og veldig glad i kos og kontakt. Han har oppdaget hendene sine og skal gjerne ha begge i munnen samtidig. Han har lenge slått etter leker, men den siste uka har han begynt å gripe mer. Fanger leker, nesa til mamma og tar ut smokken sin:-) Han veide 4100g ved fødsel og var 51 cm lang. Skal på 3 mnd kontroll om ei uke, tror nok han nærmer seg 7 kilo og 65 cm nå, var 6350g og 63 cm for snart 3 uker siden. Han bruker nå 68 i tøy, kan fremdeles ha noen bukser i 62. Stor og nydelig gutt;-))))

 

Han legger seg mellom 19-20 og sover til 5-6 på morgenen, da får han mat og sover til ca 07.30:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...