Gjest Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Kan jeg bry deg med et par spørsmål om Dubai - vi skal dit i jula for å møte familien fra Iran. Ser etter å leie leilighet, vi er 2 voksne og 2 barn, men det er ganske dyrt midt i byen... - Hvor utenfor byen er det greitt å bo - hva heter de områdene i så fall? - Og hvordan er det å reise rundt der, leie bil eller offentlig transport? Veldig takknemlig for tips:-)
lillebror er " forsinket" Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Kan ikke hjelpe deg med leilighet. Men bodde der for 16 aar siden, og da var det heller daarligt med busser og slikt. Taxi var rimligt. Ellers saa hadde jeg leid meg bil, da det alltid er enklest. Finnes en masse info. om leiligheter og transport om du soker litt paa nettet.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Har søkt masse på nettet, og finner stort sett det meste av info der, men det er alltid greitt om noen med lokalkunnskap har råd også:-)
yasmina Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 jeg vet fakitsk ikke saa mye om leiligheter ol maa jeg innroemme da vi egentlig bor i Dubai, men vet at du kan kontakte sjoemannskirken og sette inn annonse paa "nattavisen" deres ( litt droeyt aa kalle en etsides skriv det....) , det er mange som reiser hjem paa den tiden dere skal ned som er villige til aa leie ut . Sjoemannskirken kan nok ogsaa hjelpe dere med evt adresser dere kan kontakte. De er alt i alt veldig hyggelige der ( i motsetning til Ambassaden ).... Ellers saa er det leiligheter paa en del av hotellene, men toerr ikke si priser da vi sjeldent overnatter i Dubai. Leie bil er veldig greit, kan leie paa flyplassen og det pleier ikke koste allverdens. Ellers maa dere satse paa taxi, men det blir fort penger av det ogsaa for prisene har steget litt. Trafikken i Dubai er dessverre forferdelig ! saa saann sett har det ikke sa amye aa si hvor dere bosetter dere utenfor byen og det er ingen slumstroek osv slik som i andre land. Her finner man somregel de fattige rundt forbi mellom de rike.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Hjertelig tusen takk for hjelp, skal sjekke Sjømansskirken der asap:-) Tror kanskje det heller er verdt å leie litt dyrere i sentrumsnært område, enn å bruke masse penger på taxi/leiebil i vanskelig trafikk.
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Er forresten Sjømannskikrken der langt fra sentrum/attraksjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå