Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Hvorfor bruker man ikke Paracet under fødsel? Syns sjøl det var jævlig vondt å føde, fikk ikke noe smertestillende annet enn vann og akupunktur. Var på sånn naturlig fødegreier da. Men hvorfor kaster ikke fødende kvinner inn 1g paracet hver 3-4 time fra riene begynner å gjøre vondt? Veit jo at det ikke hjelper all verden, men noe må det da virke. Når jeg har sykt vondt i hodet hjelper jo Paracet bittelitt på meg i alle fall. Uff kjeder meg i kveld, er alene hjemme.
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Det er faktisk endel som gjør dette, spesielt i starten av fødselen når de får beskjed om å hvile mest mulig, da ber endel jordmødre dem om å hive innpå et par paracet. Selv vet jeg at det hadde ikke hjulpet i det hele tatt på meg, riene er såpass vonde på slutten at å ta paracet da ille vært som å holde en q-tip mot et enormt blødende sår for å stoppe blødningene, hehe...Ikke mye hjelp i altså. Og i starten var det utholdelig tross alt, ikke har jeg hatt så veldig lange fødsler heller.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Paracet funker ikke på rier. Hvis du har mye kynnere f.eks er det slik du kan merke forskjell på rier og kynnere. Paracet funker altså på kynnere/modningsrier.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 :-D jeg visste jo egentlig at jeg ikke var den første i verden som tenkte dette haha. men da tror jeg fillern meg at jeg skal teste dette neste gang. Kan ikke få epidural pga en supersmart tattis akkurat over korsryggen :-S. Burde ha laget et hull i den med pil "insert needle here"- Jeg kan bittelitt om smertebehandling, men langt fra mye. Men jeg vet at smerte avler smerte, hvis man i størst mulig grad tar smerten vekk tidlig blir det aldri riktig så vondt. Har som sagt ingen kunnskaper om smertebehandling i fødsel da, kan sikkert stemme at det ikke hjelper mot rier uansett.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Det er på grunn av en sånn smartis tattis jeg har valgt keisersnitt. Her skal jeg nok faan ikke ha pastiller, også kalt paracette. (Husker ikke engang hvordan det skrives.)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 En paracet? En paracet hjelper ikke mot mensmertene mine engang.. hehe, om noen hadde kommet med en paracet når jeg føda hadde jeg blitt sur.. Paracet liksom...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Jeg tok 1 gram Paracet når vannet gikk. Hadde ikke vondt under fødselen i det hele tatt. Så nå kjøper jeg alltid en eske Paracet til vordene mødre når jeg skal på babyshower. Fatter ikke hvorfor det er så mye mas om vonde rier, epidural, klipping osv. når Paracet er helt trygt å ta.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Paracet er altså løsningen. Takk for tipset, jeg skal forære min kone en pakke paracet under fødselen. Da trenger vi ikke snakke mere om alt dette tullet med smerte.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 som en dråpe i havet, jeg fikk faktisk en paracet på sykehuset, 8 min mellom rier i 5 timer, og må jo si at det gjorde ingen forskjell
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 Paracet. Jepp. Jeg viste det var noe jeg hadde glemt de 5 andre gangene, når jeg har ligget å hylt selv med epidural. Takk for tipset, det ville jeg aldri ha kommet på selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå