Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket
Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Du kan selv søke opp preparater på www.felleskatalogen.no Alltid lurt å lese punktet om graviditet/amming før en tar ellers helt ufarlige medisiner.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2008 jøss.. blei skremt jeg nå. huff.. er så mye jeg ikke veit! er slitsomt å være gravid gitt
Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Ja, og det meste forventes det at en finner ut av selv, ikke noen som opplyser en med mindre en sitter på forum som dette.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2008 ikkesant.. jeg er usikker på ALT jeg skal putte i munnen.. gikk i uker før jeg turte å spise epleskall har skrellet dem i 5uker nå haha
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 oi... men jeg har spist ibux, siden det står på pakken at det ikke skal inntas av gravide de 3 siste mnd av svangerskapet... Alkohol og ibux, begynner å bli skummelt dette:S
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 http://www.weifaprodukter.no/index.html?emne=1∏=&catid=29&subcat=41&cp=7 Her står det at ibux ikke skal tas etter 6. svangerskapsmnd, og at prøvere bør være forsiktige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå