Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet mitt er 1,5 uker gammelt, og hikker til stadighet. har ikke reagert så veldig på det, da jordmoren mente et kunne være fordi han frøs. (spes under stell o.l.) men så leste jeg på pampers at man skulle kontakte lege/helsestasjon dersom barnet hikker...! Det stod ikke noe mere om det enn det. noen som vet hvorfor hikking er farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er fire mnd og hikker ofte. I dag hikket han ganske mye. Det er ikke farlig med hikking. Det skjer det samme med barna som med oss at mellomgulvet får kramper og så begynner vi å hikke. Men det er ikke gøy å se på, så det hjelper (for min baby) å gi noen ts kokt vann. Da stopper han som regel.

Skrevet

Gutten min paa 4 mnd. hikker ofte, det gjorde han inne i magen ogsaa. Ett gammelt spanskt kjerringraad er aa ta en dott av teppet til barnet. Slikk paa den og form den som en ball. Saa skal du legge den paa pannen til barnet, og hikken forsvinner. Alle her nede bruker det, men det har ikke hjulpet paa lillebror. Kan hende det hjelper paa noen av dere???

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jenta mi hikker tidt og ofte. Det virker som at hun blir litt irritert når hun har hikket en stund, men det er ikke farlig. Jenta mi er tre og en halv måned by the way =)

Det virker som at hun begynner å hikke hvis hun gulper en stund etter at hun har spist. Da gir jeg henne litt ekstra melk og hikken stopper fort. Hikking er visst en mild form for halsbrann og da hjelper det jo å få i seg noe som nøytraliserer slikt. Jeg drikker også melk når jeg hikker.

Men altså.. Hikking skal ikke være farlig =)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Gutten min er 4 1/2 mnd og hikker opptil 5 ganger pr dag !

Er skikkelig irriterende :o(

Må gi ham melk hver gang, hvis ikke hikker han i ca 20 min.

Legen sier at det ikke er noe farlig, men må jo være slitsomt for gutten stakkars...

• 2 måneder senere...
Skrevet

min lille hikker etter hver gang han spiser. Han får melk på flaske, så har tenkt at han kanskje drikker litt fort? Gir seg som regel etter 10 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...