Gå til innhold

apatisk mann aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa blir gal snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er bare veldig sliten å lei,men min mann som oppfører seg som om d ikke skulle være noe uvanelig. d er ikke han som forsatt spyr å er kvalm,bekkenløsning, og går med masse kynnere, har en mega kul på magen og angsten om å føde i sete.han sitter der bare i sin egen lille verden å trur at alt er som d normalt er. tilbyr seg ikke å ta med seg 3 åringen på tur uten at jeg må mase å da er d jaaa vell da som er svaret jeg får.tilbyr seg ikke å masere føttern mine som er så store som vannmeloner.spør ikke om jeg har d bra. gir meg ikke klem uten at jeg må spør om å få en ( for di klemmene en er nødt til å mase seg til er jo så masse innlevelse i =( ). når skal jeg få lov til å være gravid snart? har jo bare 35 dager igjen.burde få lov til d snart? eller er d jeg som er urimelig?. ikke får han med seg noe som blir sagt i rommet heller. vi ( jeg ,mamma,pappa og han.er hos mamma på ferie akkurat nå)kan avtale å dra på standa å tru at han har hørt d siden vi har sagt diskutert d åpenlyst i samme rom som han,men nei da når jeg har pakket å styrt med mat, badetøy,drikke,stoler,tepper,strandleker ol. rett foran nesen hans så må jeg spør ....jaaaa kommer du snart? så får jeg bare til svar : hva e d som skjer da? skal vi noe? da har han bare seg selv å tenke på men enda er han sist ut i bilen. d skjer til en skjeldenhet at han kan komme på å sette 3 åringen på do før vi skal noe.

 

han maser å gneller om at vi alltid er sist når vi skal noe.men hallo!!!!!!!!!! er d så jævlig rart når d er jeg som må fikse alt som trengs? å når vi skal i barndåp eller bryllup eller noe så vil han helst være i kirken 30 min før minst. da står han å henger over meg å maser.er du ikke klar snart?? men hvem tror dere d er som har måtte legge fram klær å strøket klær? kjøpt gave.bakt kake.skaffet barnevakt? IKKE HAN NEI !!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sorry måtte bare blåse ut litt,blir så forbanna lei av å være gravid aleine hvis d er noen som skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blås ut, det er godt : )

 

Vet ikke hva du skal gjøre med mannen din, men han må jo våkne snart. Har han alltid vært sånn ?

 

Selvfølgelig skal du få lov til å være gravid. Er ganske så tøft på slutten. Er litt forbanna på samboeren min selv i dag, han skjønner heller ikke at det er tøft å gå høygravid med en aktiv 2-åring som har hatt ferie i 3 uker og skal ha ferie i nesten 4 uker til. Har igjen 17 dager her og er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal sette bena hen. Sambo valgte å jobbe i dag, han hadde ikke trengt det, men valgte det allikevel. Nå har han jobbet i 12,5 time og enda ikke ferdig. Men, nå tar han md seg lillegutt ut i morgen, så da skal jeg ikke gjøre en drit.

 

Ta en seriøs samtale med gubben din, han trenger virkelig å våkne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med han 100 ganger.senest i går. er veldig flink ellers,men er bare akkurat d jeg nevnte i innlegget over som irriterer vettet av meg. hvorfor kan ikke mannfolka sette seg litt inn i kona sine tanker og behov avogtil? blir så lei av å ikke bli forstått. jeg synes at når en merker d er noe i lufta må en sknakke om d å bli ferdig med d,men d er alltid jeg som må ta opp diskusjonen. han bare later som d ikke er noe å ser hvor menge dager d går før jeg "glemmer" d.så som alltid så "glemmer" jeg d ikke å vi unngår hverandre i mange dager helt til jeg tar opp temaet vi var uenig om. åååååååååååååååååååååååååååååååååååå han må jo merke noen vibber. hilsen mann uten følehorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Ser ut til at du og din mann har forskjellig personlighet, og heller ikke snakker samme kjærlighetsspråk. Det er helt vanlig i et parforhold. Jeg og min samboer er heller ikke like, men har lest litt bøker og lært oss at vi må tilpasse hverandre.

 

Vi har fire forskjellige personligheter: Melankolikere, flegmatikere, sanguinikere og kolerikere. En fin bok å lese om disse er "Personality Plus" av Florence Littauer.

 

Så var det kjærlighetsspråk da. De har vi fem av: Gaver, Fysisk berøring, Annerkjennende ord, Kvalitetstid og Tjenester. Jeg anbefaler boken "Five love languages" av Gary Chapman.

 

Disse bøkene er kjempebra, selv om de kanskje høres litt klissete ut. Nå skal det sies at jeg og samboeren min krangler og er uenige, og han har irritert meg mye i svangerskapet. Jeg har prøvd å få han til å lese de samme svangerskapsbøkene som meg, uten hell. Men jeg har funnet ut at han engasjerer seg annerledes enn meg, og jordmor har også sagt at mange menn ikke tar særlig tak før ungen har blitt født. Vi blir jo mint på ungen vår 24 timer i døgnet, mens mannen ikke vanligvis tenker på individet i magen døgnet rundt.

 

Prøv å finn ut hva du liker at mannen din skal gjøre for at du skal føle deg bedre, deretter fortell han om dine ønsker. Massere deg, rydde huset, fortelle deg hvor tapper og flink du er, ta deg med på en date eller komme hjem med ti røde roser? Deretter prøver du å finne ut hva du tror han liker, eller spør han rett ut. Gjør deretter det han liker, uansett hva det er.

 

Jeg liker at samboeren min støvsuger og går ut med søpla, og at vi har kvalitetstid sammen. Han vet dette, og gjør derfor dette for meg selv om ikke han nødvendigvis synes det er så givende. Samboeren min liker at jeg sier fine ting til han og annerkjenner han. Det ligger ikke naturlig for meg, men jeg prøver så godt jeg kan for jeg vet det får han til å føle seg bedre, og deretter vil han gjøre de tingene jeg liker :) Smart, ikke sant??

 

Håper dette hjelper deg litt. Kan være vanskelig i begynnelsen, men prøv å være positiv og hold motet oppe. Han vil følge deg etterhvert.

 

Det viktigste er å fortelle akkurat hva du føler, uten å anklage han, for da vil han bare gå i forsvar. Spør han hva han synes og føler.

 

Haha, skulle tro jeg var utdannet psykolog, eller svært gjerne vil bli det :)

 

Lykke til. La meg høre hvordan det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har noe av det samme jeg også. Savner at han hadde lest litt mere om hvordan JEG har det. For han skjønner det tydeligvis ikke så godt. Han er veldig flink til å f.eks holde styr i garasjen/boden, klippe gresset, beise verandaen osv..MEN, han er sjømann og er mye ute. I morgen drar han og blir borte NOEN dager (bare). Men det han i dag har gjort er å smøre garasjeporten, luke i hagen også kjørt seg en tur med motorsykkelen. Det er jo veldig fint at han ordner opp her ute, men hadde han tenkt litt lenger enn nesa, så kunne det være en fordel for meg at han i stede prioriterte å støvsuge og vaske gulvetet før han dro, så jeg slipper å gjøre det selv. For det må jeg nå. Sokkene henger jo fast i gulvet når man går der jo!!!!!

...men jeg har bestemt meg for å ikke si noe, for han vet hva jeg mener. Jeg føler meg så utakknemmelig, for han er jo superflink til å gjøre alt mulig. Som f.eks i går tørket han støv i stua (på eget initiativ!!), men det er noe jeg kan klare selv. Jeg sliter mest med gulvvask og badekaret f.eks...

Men men..vi overlever litt møkk ;o)

 

Lykke til med din mann. Han trenger å bli slått med noe hardt i hodet!!! Hallo mann!! Våkn opp!!!

 

 

..min sambo ble forresten ikke bedre etter etter sønnen kom ut (har en på 3 år også). Men først nå etter 2-3 år begynner det å ta seg litt bedre opp. For da kan gutten klare tinga sine bedre selv uten hjelp fra pappa. Arg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...