Mammatiltodeiligegutter Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er nå i uke 39. I det siste har jeg opplevd at magen strammer seg skikkelig, den blir helt deformert og rar. Magen kan f.eks. være helt flat på midten, mens det er akkurat som en stor ball på den ene siden og en tilsvarende ball/kul høyere opp på magen. Det har også gjort litt vondt nederst i magen og i korsryggen. I natt våknet jeg flere ganger av at magen strammet seg slik, og i dag har den strammet seg sånn bare jeg har gått oppreist. Det varer i ca 1-3 minutter at magen er deformert/stram. Dette har skjedd tidligere, men ikke så hyppig, og tidligere har det heller ikke gjort vondt. Er dette kynnere, eller kan det være rier?
Asobi Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Kan dessverre ikke gi deg svar, men kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av magefasongen og hvor det strammer og gjør vondt nederst i magen. For meg er dette noe som har kommet de siste to dagene og lurer derfor også på om dette er noe mer enn kynnere...? Når har du termin?
Mammatiltodeiligegutter Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 Menstermin 2. august og UL-termin 4. august. Håper noen kan gi oss et svar
Asobi Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Hehe. Jeg har termin midt mellom dine termindatoer jeg da. 3.august jeg;) Håper på svar!
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Har akkurat det samme "problemet" , med termin 5 august.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Hei! hadde det slik sist på slutten og det var kynner, rier varer ikke så lenge og kynner gir seg når man forandre aktivitet. Kommer det når man står/gå, setter man seg ned gir det seg. Kroppen gjør seg klar for fødselen. Husk at man kan gå lenge med små sammentrekninger før de sikkelig riene starter og de gir seg ikke og blir sterkere. Du skjønner forskjell på rier og kynner når riene kommer. Når du må puste deg igjennom sammentrekningen og ikke klarer å snakke, da kan du være sikker på at det er rier man har.
Mammatiltodeiligegutter Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Men er det ikke sånn at de første riene ikke alltid er så vonde? Har hørt at de starter som "milde" rier, og blir vondere og vondere? Det er ikke sånn at sammentrekningene blir borte hvis jeg endrer stilling, for eksempel at de blir borte hvis jeg setter meg ned.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Har det akk på samme måte, men litt lenger til jeg har termin 18.august.
2 fine små Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Jeg har det ganske likt, og kjenner godt igjen magefasongen du beskriver ogsaa. Jeg ble satt i gang sist og har derfor null erfaring med en foedsel som starter av seg selv, selv om jeg hadde lite kynnere i forrige svangerskap og at det tok seg opp i to dager foer jeg ble satt i gang. Naa har jeg heller ikke hatt noe kynnere i svangerskapet saa langt, men denne uken og spesielt naa siste to dagene har det tatt seg skikkelig opp. Masse kynnere paa nettene og det strammer seg godt i ny og ne paa dagtid ogsaa. Jeg regner med at det naermer seg, men at det ogsaa kan ta tid. Menstermin 18. juli og UL termin 27. juli. Kanskje et sted midt i mellom? Jeg har uansett definitivt ikke rier, for DET er noe helt annet... ;o) Lykke til!
Mammatiltodeiligegutter Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2008 Takk for tilbakemeldingene! Dere som har det på samme måten - har dere opplevd at dere kjenner mindre liv når dere har så mye kynnere? Vanligvis kjenner jeg masse liv gjennom hele dagen, men i dag, hvor jeg føler at jeg har hatt kynnere nesten hele tiden, har jeg nesten ikke kjent lillemann - bare små dunk noen få ganger. Burde jeg bekymre meg?
M*A*S*H* Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 Hei - hopper inn her igjen, jeg. Jeg kjente ikke min baby mens jeg hadde kynnerne, var vanskelig å kjenne noe når magen var stram. Men hvis du syns din baby er annerledes mellom stramningene, og du er litt bekymret - ring til føden og snakk med dem, evt inn for en sjekk? Ikke legg deg bekymret, bedre å få snakke med ekspertene da. klem!
Mammatiltodeiligegutter Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2008 Hei igjen, jeg ble så urolig utover kvelden i går, at jeg ringte føden. I og med at jeg hadde kjent så lite liv i går, sammenlignet med sånn det pleier å være, ringte jeg Riksen for å høre om de mente dette burde sjekkes opp. De mente vi burde ta turen for å sjekke det ut. Vi var på sykehuset kl 00.30, og da fikk jeg ta test som måler babyens puls og aktivitet og ultralyd. Alt så heldigvis bra ut med lillegutt. Jordmor fortalte at babyen hadde snudd seg, slik at sparkene ikke ville være like tydelige nå som før. Det er visst vanlig at bevegelsesmønsteret kan bli annerledes mot slutten. Men hodet lå fortsatt ned. Jordmor sa også at når man har så mye kynnere, så hyppig og kraftige, så kan det være et tegn på at fødselen nærmer seg. Men i natt har jeg sovet hele natten - var bare oppe en gang, og kynnerne er ikke like kraftige og kommer ikke like ofte som i går.
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 Åh,så godt å høre! Opplevde det samme igår, kraftige kynnere som kom og gikk i flere timer.. Og har ikke kjent så mye med bevegelser heller.. Men å lese ditt innlegg hjelper:) Får håpe det ikke er lenge før nå..
Asobi Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Det var godt å lese innlegget ditt. Bra du fikk en sjekk. Ble litt beroliget av det selv, så takk for at du tok turen;) Spennende å se hvordan det utvikler seg. Jeg har tenkt at disse kynnerne får være en god forbredelse til fødselen og at det da gir en greiere fødsel når den først kommer i gang.
vakera ¤høygravid¤ Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 Takk augustmamma!! Jeg har termin 21.08.08 og kjenner meg helt igjen i alt du beskriver. De siste dagene har bevegelsesmønsteret forandret seg, kynnerene har blitt flere og kraftigere og jeg har derfor blitt litt urolig. Takket være deg føler jeg meg mer rolig, og i morgen skal jeg til jordmor så da roer hun meg sikkert mer ned:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå