___ Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Jeg leter etter en person som jeg gikk på skolen med en gang. Jeg har bare navn, fødselsår og omtrentlig hvor han bodde. Det er ikke usansynlig at han er død. Er det noen som har gode ideer til hvordan jeg kan finne ut hvordan det gikk med ham? Jeg vil helst ikke ringe alle med samme etternavn og spørre om de vet om han lever.
A4 Husmor.... Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Prøv på google, da kommer ligningen hans opp....
Musemor med tre søte små Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 Skattelisten på www.dagbladet.no eller www.aftenposten.no
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2008 Nei, han dukker ikke opp på skattelistene heller. Det er en grun til at jeg mistenker at han ikke lengre er i live.
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Han kan jo ha skiftet navn eller flyttet utenlands, så det beste er nok å ringe...
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Snakk med noen andre som kjente ham. Kan du navnet på foreldrene hans da? Eller snakk med noen som har tilgang til folkeregisterets datasystem.....
minst Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 http://www.disnorge.no/gravminner/index.php Om du mistenker at han er dø, kan du søke her
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2008 Veldig godt tips. Dessverre er ikke vår kommune med i baren.
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. juli 2008 Jeg vet ikke navnet på foreldrene, men jeg har en mistanke om hvem som er faren. Føles likevel galt å ringe et fremmed menneske for å spørre om han har en sønn som muligens døde for 20 år siden. Da skal jeg ha forsøkt det meste først. Her folkeregisteret lov til å gi ut informasjon til hvem som helst?
Northernlights Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 Tror ikke de bare kan gi den infoen på tlf, nei. Hvis han har flyttet til utlandet, står han ikke i skattelistene. Isåfall er jeg også død ;o) Hvis du skriver brev til familien, og bare sier du tenker mye på denne personen, og lurer på hvordan det står til med han, så viser du bare omsorg. Og folk setter pris på å vite at deres ikke er glemt. Jeg skrev en melding til broren til en gutt jeg gikk sammen med på skolen i 9 år, på facebook. Han tok livet sitt i 1982 som 16 åring, men jeg ville bare at broren skulle vite at jeg faktisk den dag i dag sender en tanke til den stilleste gutten i klassen, og at han ikke er glemt. Det satte broren veldig stor pris på. =o)
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 19. juli 2008 Jeg må vel det, hvis jeg ikke finner ut av det på noen annen måte.
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. juli 2008 Han jeg trodde kune være faren kan ikke være det likevel. Muligens broren. Det skal ikke være enkelt dette.
blond Skrevet 19. juli 2008 #17 Skrevet 19. juli 2008 Har du snakket med andre du gikk i klasse med som kanskje har holdt kontakten med han?
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 19. juli 2008 Vi gikk ikke i samme klasse, bare på samme skole. Jeg har ikke kontakt med noen fra den tiden. Jeg hadde heller ikke noen kontakt med andre han kjente, vet ikke navnet på noen av dem en gang.
blond Skrevet 19. juli 2008 #19 Skrevet 19. juli 2008 Du kan kontakte kirken og be om å få se liste over alle som er gravlagte.
Januarjubel! Skrevet 19. juli 2008 #20 Skrevet 19. juli 2008 Han er ikke på telefonkatalogen.no? Har du prøvd å ringe opplysningen? Hva med den lokale kirken/presten, kanskje de vet om de har begravet ham en gang? I allefall om du har en følelsesmessig grunn til forespøreselen. Tror ikke jeg ville kontaktet dem om det gjaldt fks skole-reunion eller noe - da er det bedre å ringe faren. Og du, ikke vær redd for å kontakte familier som har opplevd tragedier. Vet at flere har opplevd det som om folk unngår dem, noe som jo ofte er riktig. Tror det er godt å få snakket litt om det for de fleste, er det ubehagelig for dem merker du det fort og kan si hadet og legge på.
___ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #21 Skrevet 19. juli 2008 Ja, jeg har en plan om å snakke med kirkegårdsadministrasjonen. Du har rett i at det ikke burde være så vanskelig å kontakte fammilien for å spørre, men det hadde vært enklere om jeg faktisk viste at det var fammilien, ikke bare noen med samme etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå